آفتاب

ونزوئلا توزیع مواد غذایی را ملی می‌کند

ونزوئلا توزیع مواد غذایی را ملی می‌کند

رئیس‌جمهوری ونزوئلا وعده داد تا توزیع مواد غذایی را در این کشور آمریکای جنوبی ملی کند؛ کشوری که با کمبود کالاهای اساسی، تورم بالا و تشدید بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جمع حامیانش به سوال یکی از فعالان درباره احتمال ملی شدن مواد غذایی و توزیع آن پاسخ داد.

وی با اشاره به افزایش اختیاراتش از طریق حکم مجلس ملی ونزوئلا گفت که ممکن است طی روزها و یا هفته‌های آتی چنین اقداماتی را انجام دهد.

مادورو پیش از این نیز وعده داده بود تا اصلاحات اقتصادی انجام دهد. برآوردهای گوناگون نشان می‌دهد که دولت ونزوئلا هم‌اکنون کنترل حدود نیمی از برنامه توزیع مواد غذایی را در دست دارد اما این اقدام هم نتوانسته است مانع از کمبود مواد غذایی و کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها و بازارها شود.

دولت کاراکاس هم‌اکنون با رکود، تورم سالانه 68.5 درصدی و کمبود شدید کالاهای اساسی روبه‌رو است و عمدتاً برای واردات آنها به پول نفت وابسته است.

مردم ونزوئلا روزانه باید ساعت‌ها در صف بایستند تا شیر یارانه‌ای، روغن پخت و پز، شیر یا آرد تهیه کنند؛ البته این در صورتی است که موارد فوق در بازار موجود باشد.

انتهای پیام

کد N809180

وبگردی