آفتاب

برگزاری جشن پیروزی در بالتیمور به دلیل محکوم شدن پلیس آمریکا

برگزاری جشن پیروزی در بالتیمور به دلیل محکوم شدن پلیس آمریکا

اعلام جرم علیه شش افسر پلیس آمریکا به دلیل قتل یک جوان سیاه پوست در شهر بالتیمور، موجب شد تا شب گذشته این شهر شاهد برگزاری جشن پیروزی از سوی ساکنان خود باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل زا رویترز، به دنبال متهم شدن شش پليس شهر بالتيمور به مشارکت در قتل غیر عمد «فردی گری»، جوان ۲۵ ساله سياهپوست، روز شنبه دوم ماه می تجمعی با عنوان «گردهمايی پيروزی» در اين شهر برگزار شد.

مارلين موبسی، دادستان بالتيمور روز جمعه در يک کنفرانس خبری گفته بود، تحقيقات جنايی دادستانی و آزمايش‌های پزشکی نشان می‌دهد که «فردی گری» در بازداشت پليس به قتل رسيده است و به همين دليل شش پليس که در بازداشت وی نقش داشته‌اند به مشارکت در قتل غير عمد متهم شده‌اند.

مرگ فردی گری به دليل جراحات در ناحيه ستون فقرات و نخاع که ده روز پيش رخ داد، اعتراضاتی در شهرهای مختلف آمريکا در پی داشت. اين اعتراضات در شهر بالتيمور با خشونت همراه بود.

گزارش ها حاکی است پس از ان که دادستان بالتيمور از اعلام جرم عليه شش پليس این شهر به اتهام مشارکت در قتل غیر عمد «فردی گری» خبر داد، عصر روز جمعه خيابان های بالتيمور شاهد خوشحالی و جشن برخی از شهروندان در اين شهر بود.

اين در حالی است که اتحاديه نيروهای پليس شهر بالتيمور آمريکا تصميم روز گذشته دادستانی اين شهر در خصوص ايراد اتهام عليه شش پليس در ارتباط با مرگ فردی گری، را «عجولانه» خوانده است.

در همین زمینه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه و پس از اظهارات دادستان بالتیمور، در خصوص پرونده مرگ «فردی گری» گفت: اين مسئله از اهميت حياتی برخوردار است، بايد حقايق روشن شود، بايد معلوم شود برای فردی گری چه اتفاقی افتاده، است.

 اوباما اضافه کرد: البته وظيفه من نيست که بخواهم در روند قضايی دخالت کنم، اما می توانم بخواهم عدالت اجرا شود. تمام اسناد بايد منتشر شود. متهمان هم حق دارند در اين روند از حقوق قانونی خود برخوردار باشند. می خواهم مطمئن شوم که ساختار قضايی ما در مسير درست قرار دارد. به هر حال فکر می کنم مردم بالتيمور بيش از هر چيز خواهان روشن شدن حقايق هستند.

کد N809134

وبگردی