آفتاب

تدابیر ارتش مصر برای ممانعت از سفر شهروندان مصری به لیبی

تدابیر ارتش مصر برای ممانعت از سفر شهروندان مصری به لیبی

نیروهای مسلح مصر تدابیر جدیدی را برای ممانعت از سفر مصری‌ها به لیبی اتخاذ کردند که براساس قانون این کشور سفر به لیبی تنها با تایید پارلمان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری ارم، یک منبع نظامی مصری اعلام کرد، پلاکاردهای که روی ورودی‌های محل صدور مجوز در استان‌ها در خصوص ممنوعیت سفر مصری‌ها به لیبی نصب شده برای حفظ جان شهروندان در جنگ و درگیری‌های کنونی در این کشور است و براساس قانون اساسی سفر مصری‌ها به لیبی تنها با رای و پس از بررسی‌های پارلمان امکان پذیر است.

این منبع اعلام کرد: بسیاری از مصری‌ها به ویژه جوانان به منظور ممانعت از فرار از خدمت سربازی از ارتش مجوز سفر می‌گیرند برای همین نیروهای مسلح بر اساس حقی که در حمایت از شهروندان و امنیت ملی خود دارند در گذرگاه‌ها این مجوزها را کنترل می‌کنند.

این منبع گزارش داد، تهدیداتی در خصوص سفر برخی جوانان وجود دارد که از آن‌ها برای آموزش نظامی در لیبی استفاده شده و پس از آن به مصر بازمی‌گردند.

به دنبال اعدام 21 مصری به دست داعش در لیبی، مصر تدابیری را برای ممانعت از سفر شهروندانش به این کشور که صحنه درگیری‌ها میان شبه نظامیان است، اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

کد N809108

وبگردی