آفتاب

اکثر مردم فرانسه همچنان از عملکرد اولاند ناراضی هستند

اکثر مردم فرانسه همچنان از عملکرد اولاند ناراضی هستند

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، بیش از 80 درصد مردم فرانسه به دلیل شرایط بد اقتصادی تمایلی به حضور فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فعلی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که توسط موسسه "سی اس ای" سایت خبری آتلانتیکو انجام شد، نشان داده است که 81درصد شرکت کنندگان دوره ریاست اولاند در فرانسه را "منفی" می‌دانند.

مسئول این نظرسنجی درباره دلایل این نارضایتی گسترده گفت: دلایل نارضایتی مردم از اولاند مختلف است. اما با گذشت بیش ازیک سال از ریاست جمهوری او در فرانسه عدم موفقیتش در رویارویی با بحران بیکاری، کمبودهای اقتصادی و اجتماعی تاثیر چشمگیری بر این مساله داشته است.

وی می‌افزاید، افزایش فشارهای اقتصادی و کاهش قدرت خرید نیز بر ایجاد این فضای منفی تاثیر داشته است.

این درحالی است که رئیس جمهور فرانسه با واکنش‌های خود در مساله حمله شبه نظامیان در پاریس توانسته از کاهش بیش از حد محبوبیت خود جلوگیری کند.

با این حال با توجه به نتایج این نظرسنجی به نظر می‌رسد اولاند برای بهبود وضعیت محبوبیت عمومی خود تا انتخابات آتی باید به دستاوردهای مهمی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دست یابد.و

در همین حال شرایط اقتصادی فرانسه در ماه مارس افزایش بیکاری را تجربه کرد و نشان داد که اطلاعات و آمار اقتصادی برای بهبود بیکاری راه زیادی برای تبدیل شدن به مسائل عملی در بازارکار دارد.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که پیش از این اولاند اعلام کرده بود در صورت عدم کاهش نرخ بیکاری در انتخابات 2017 شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N808891

وبگردی