آفتاب

گسترش روابط دوجانبه محور دیدار وزرای خارجه ژاپن و کوبا در هاوانا

گسترش روابط دوجانبه محور دیدار وزرای خارجه ژاپن و کوبا در هاوانا

وزیر امور خارجه ژاپن از تلاش کشورش برای همکاری گسترده با هاوانا به منظور حمایت از روند اصلاحات در کوبا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "فومیو کیشیدا"، وزیر امور خارجه ژاپن در اولین سفر خود به کوبا در دیدار با "برونو رودریگز" همتای کوبایی خود تاکید کرد که ژاپن از تلاش‌های آمریکا و کوبا برای عادی‌سازی روابط حمایت می‌کند و توکیو می‌خواهد که روابط خودش را با هاوانا به "سطح جدیدی" برساند.

کیشیدا که در راس هیاتی با حضور 30 رهبر تجاری ژاپن به هاوانا رفته است، گفت: ژاپن می‌خواهد که "طرح جدید ژاپن برای همکاری گسترده و جامع" اجرایی شود تا از اصلاحات موردنظر رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا حمایت به عمل بیاید.

وی طرح ژاپن را "کمک‌های غیربازپرداختی" توصیف کرد و گفت: علاوه بر این ما تمایل داریم تا روابط اقتصادی خودمان را تحکیم کنیم.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه کوبا نیز تاکید کرد که برقراری روابط با ژاپن اولویت است و کشورش مایل به تعمیق مناسبات در تمامی زمینه‌ها از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری، همکاری علمی و همکاری چندبعدی است.

در همین حال سخنگوی وزیر خارجه ژاپن گفت، تحریم‌های آمریکا علیه کوبا که از سال 1962 اجرایی شده، به شرکت‌های ژاپنی اجازه نداده با هاوانا روابط تجاری برقرار کنند.

انتهای پیام

کد N808783

وبگردی