آفتاب
در نامه‌ای به بان کی‌مون؛

انصارالله‌ مداخله سازمان ملل برای پایان تجاوزات عربستان به یمن را خواستار شد

انصارالله‌ مداخله سازمان ملل برای پایان تجاوزات عربستان به یمن را خواستار شد

جنبش انصارالله یمن در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و سفیران کشورهای دوست ضمن تشریح پاره‌ای از جنایات آل سعود علیه یمن، ایفای نقش انسانی کارآمد برای پایان دادن به تجاوز وحشیانه عربستان به یمن را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازپایگاه خبری العهد لبنان، در این نامه که خطاب به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و سفیران کشورهای دوست و برادر نوشته شده انصارالله یمن تصویر جدیدی از تجاوزات بی‌وقفه عربستان و خطرات پایان یافتن سوخت و دارو در یمن ارائه کرده است.

حسین العزی، مسئول روابط خارجه جنبش انصارالله در این نامه نوشت: متاسفانه باید به اطلاع شما برسانیم که مقادیر باقی مانده از سوخت در بیشتر بیمارستان‌های یمن که مملوء از هزاران مجروح و زخمی است ظرف 24 ساعت آینده تمام می‌شود و این مساله را وزارت بهداشت یمن و صلیب سرخ اعلام کرده‌اند و ما همچنین با کمبود شدید دارو مواجه هستیم.

در ادامه این نامه انصارالله تاکید کرد که وضعیت خطرناک و فاجعه بار یمن نتیجه ادامه تجاوزهای آشکارعربستان و فجیع‌ترین جنایت‌ها و خشونت‌های فاحش علیه غیرنظامیان و تمامی توانایی‌ها و ملزومات زندگیشان است.

حسین العزی در این نامه به پاره‌ای از جنایت‌های آل سعود در شهرهای یمن اشاره کرد و نوشت: منطقه مسکونی "سعوان" در شهر صنعاء بمباران شد و بسیاری از خانه‌های مسکونی بر روی سر ساکنانشان که خواب بودند آوار شد و این حمله ده‌ها کشته و زخمی از میان زنان، کودکان و مردان برجای گذاشت و کشتار دسته جمعی صورت گرفت که نشانگر ورشکستگی و هبوط اخلاقی و بی‌توجهی به تمامی قوانین و منشورها در جهان است.

در ادامه این نامه آمده است: تجاوزهای عربستان و اقدامات بسیار تحریک آمیز و جنایتکارانه‌اش در مرز "صعده" ادامه دارد و کشتارها از طریق حملات توپخانه‌ای و موشکی شدید و حملات هوایی به شهر صعده و تمامی توابع و مناطق آن ادامه دارد و جدیدترین جنایت‌ها در روز جمعه صورت گرفت و جنگنده‌های سعودی ظرف ساعاتی از این روز بیش از 40 حمله داشتند.

در متن این نامه همچنین آمده است که در استان "حجه"، جنگنده‌های آل سعود تعدادی از تاسیسات و دارایی‌ها از جمله یک بانک و هتل را هدف قرار دادند. همچنین شهروندان یمنی طی روز جمعه در بخشی از توابع استان مأرب هدف قرار گرفتند و یک کامیون که در مسیر خود برای نجات برخی از بیمارستان‌ها که سوخت کمی در اختیار داشتند هدف قرار گرفت. در استان تعز نیز جنگنده‌های سعودی چندین حمله به یک بیمارستان صحرایی و تعدادی از خانه‌ها داشتند و چندین کشته و زخمی برجای گذاشتند.

حسین العزی در ادامه این نامه عنوان داشت: حملات بی‌هدف عربستان به یمن به شکلی بی وقفه علیه استان عدن ادامه دارد و همه این وحشی‌گری‌ها تنها خلاصه‌ای از جنایت‌های سعودی طی روز جمعه بود و همه این حملات پس از بیانیه دبیرکل سازمان ملل که در آن خواهان توقف حملات هوایی شده بود صورت گرفت. همچنین این حملات پس از تخریب خانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، اردوگاه‌ها، مسیرها، پل‌ها، زمین‌های کشاورزی، چاه‌های آب، محل‌های سوخت گیری، آمبولانس‌ها و محل‌های ذخیره آرد و غذا و دارو و غیره صورت گرفت.

مسئول روابط خارجه جنبش انصارالله در پایان نوشت: ما خواهان ایفای یک نقش انسانی کارآمد و سازنده در یمن هستیم که به یاری اخلاق و ارزش‌های انسانی و مشترک بشتابد و به این ظلم سعودی علیه مردم مظلوم یمن که بدون هیچ دلیل و مجوزی محاصره شده است پایان دهد و مردم ما دست به هیچ کاری نزنند مگر اینکه با فساد و تروریسم به نیابت از تمامی بشریت مقابله کردند.

انتهای پیام

کد N808771

وبگردی