آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

جعفری: مجلس با تصویب قوانینی به طرح‌هایی مانند اعتکاف کمک کند

جعفری: مجلس با تصویب قوانینی به طرح‌هایی مانند اعتکاف کمک کند

یک عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس می‌توانیم با قوانین درستی که تصویب می‌کنیم به اجرای طرح‌هایی مانند اعتکاف و برگزاری این مراسم با دغدغه‌ کمتر کمک کنیم.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این‌که «مجلس باید نسبت به بسط و نشر معارف قرآنی و اسلامی و اهل بیت(ع) دغدغه داشته باشد» اظهار کرد:‌ باید در قانون‌گذاری به موضوعاتی از قبیل اعتکاف توجه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان این‌که «باید نسبت به ترویج ، اجرا و تشویق فرهنگ و شعائر دینی در جامعه اهتمام بورزیم» تصریح کرد: قطعا اعتکاف یکی از این موارد است که می‌تواند در خودسازی انسان و حرکت انسان در مسیر عبودیت و معرفت کمک کند.

وی افزود: حضور در جمع معتکفین می‌تواند بهترین مشوق و مفید باشد. ما در مجلس با قانون‌های درستی که می‌توانیم به تصویب برسانیم باید به اجرای چنین طرح‌هایی با کمترین دغدغه کمک کنیم.

این عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به این‌که «معاونت قرآنی در وزارت ارشاد هم می‌تواند به این موضوع توجه کند» اظهار کرد: قطعا فراکسیون قرآن و عترت مجلس نیز همین مسیر را دنبال می‌کند و ما شاهد بودیم هر ساله در بحث بودجه سعی شده به فارغ‌التحصیلان قرآنی در خصوص هزینه‌های تحصیلی و حتی به رسمیت شناختن مدارک‌شان توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان هم می‌تواند با ارائه نظرات‌شان در پر کردن خلاءهای قانونی و یا حذف قوانین به مجلس و به ویژه به اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس کمک کنند.

انتهای پیام

کد N808710

وبگردی