آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

سودانی: اعتکاف حرکتی خودجوش و مستقل است

سودانی: اعتکاف حرکتی خودجوش و مستقل است

یک عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی بر حمایت مالی و معنوی از مراسم اعتکاف در راستای گسترش این فرهنگ و نهادینه کردن آن تاکید کرد.

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر این‌که «برنامه‌هایی مانند اعتکاف از سوی مجلس شورای اسلامی مورد تایید است»، گفت: این اجازه به وزارت ارشاد، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای مربوطه داده شده که از بودجه‌هایی که در اختیار دارند به معتکفان مدد برسانند.

وی با بیان این‌که «این حرکت خودجوش از جهت مالی و اقتصادی خودکفا می‌باشد»، افزود: اما هر چه پشتیبانی‌های مالی و معنوی بیشتری صورت گیرد در گسترش این فرهنگ و نهادینه کردن آن می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما حتی در ردیف بودجه برخی از دستگاه‌ها لحاظ کرده‌ایم که برای فعالیت‌های فرهنگی در مراکز فرهنگی کانون‌های مساجد و سازمان‌های ذیربط اعتباراتی را برای توسعه این فعالیت‌ها در نظر گیرند.

این عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس خاطرنشان کرد: اعتکاف اندیشه‌ها را بارور و نفوس را تهذیب می‌کند و مسلما این برنامه معنوی که در چند سال اخیر در ایران به صورت یک سنت حسنه فراگیر در مساجد شهرها و روستاها وسعت یافته حرکت فرهنگی عمیقی در اعتلای روح و روان است.

انتهای پیام

کد N808709

وبگردی