آفتاب
کارشناس اسرائیلی:

نگران افزایش قدرت حزب الله هستیم

نگران افزایش قدرت حزب الله هستیم

یک کارشناس اسرائیلی گفت افزايش روز افزون قدرت نظامي حزب الله لبنان، مقامات ارشد این رژیم را نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، خبرگزاري «أمجاد فلسطين» با انتشار گزارشي نوشت: از ماه مارس 2011 به بعد كه حمله تمام عياري به سوريه آغاز شده و اين حمله از سوي طرف های مختلف از جمله رژيم صهيونيستي حمايت و پشتيباني مي شود، تا به امروز مقامات صهيونيستي جرأت نكرده اند كه به طور آشكار مسئوليت هرگونه اي حمله به سوريه را بر عهده بگيرند.
بر این اساس حتي هنگامي كه برخي منابع و رسانه هاي عربي يا غربي حمله اي به سوريه را به رژيم صهيونيستي نسبت مي دهند، باز هم مقامات ارشد صهيونيستي به طور آشكار مسئوليت حمله را برعهده نمي گيرند.
اخيرا هم انفجار بمبي در مرز سوريه و لبنان كه منجر به كشته و زخمي شدن چند لبناني و سوري شد، با سكوت صهيونيست ها مواجه گرديد در حالي كه بر همگان ثابت شد كه دستگاه امنيتي اين رژيم طراح و مجري اين انفجار بود.
اما در مورد اينكه چرا صهيونيست ها مانند گذشته ديگر مسئوليت حملات و عمليات هاي خود را نمي گيرند، گمانه زنی های زيادي وجود دارد. كارشناسان مسائل سياسي و بين الملل خاورميانه معتقدند كه رژيم صهيونيستي ديگر مانند گذشته توان مقابله با برخي كشورها و حتي گروه های مقاومت مانند حزب الله لبنان را ندارد از همين رو ترجيح مي دهد عمليات خرابكارانه خود را در سكوت انجام دهد تا از فضاسازي تبليغاتي پرهیز کرده و به هدفش برسد.
در واقع صهيونيست ها نگران آن هستند كه مبادا حزب الله و سوريه در واكنش به عمليات هاي تروريستي نيروهاي صهيونيستي، خشمگين شده و تصميم بگيرند كه انتقام بگيرند و حمله اي به سرزمين هاي اشغالي انجام دهند.
در همين راستا «هيلر وتسفي يحزقيلي» تحليلگر شبكه 10 تلويزيون اسرائيل در گفتگويي عنوان كرد:‌ اتفاقاتي مانند انفجار اخير در مرز سوريه و لبنان، مي تواند عاملي براي وقوع جنگ ميان حزب الله و اسرائيل باشد. وی مدعی شد با توجه به اينكه حزب الله سلاح زيادي از ايران دريافت كرده و قدرت اين حزب ديگر مانند گذشته نيست، به صلاح اسرائيل نيست كه بدون هدف و به طور ناگهاني وارد جنگ با حزب الله شود. ما نگران قدرت حزب الله هستيم.

کد N808608

وبگردی