آفتاب

نگرانی از پیشروی شبه نظامیان در خاک لیبی

نگرانی از پیشروی شبه نظامیان در خاک لیبی

اخبار رسیده از طرابلس حاکی است شبه نظامیان «فجر لیبی» در اقدامی تروریستی به چندین مرکز نظامی در این شهر حمله ور شده و تعدادی از شهروندان را به قتل رساندند.

به گزارش مهر، روزنامه مصری «رأی الیوم» با انتشار گزارشي از اوضاع ليبي، از پیشروی عناصر تروریست در لیبی خبر داد و نوشت: پیشروی تروریست ها در لیبی موجب نگرانی شدید اهالی این کشور شده است.
در همین راستا، «حسین بودیه» از مسئولان امنیتی لیبی در يک گفتگوی خبری گفت: گروه های امنیتی لیبی توانسته اند تا حدودی برخی مناطق تحت کنترل تروریست ها را بازپس گیرند اما مسأله ترویسم، هم اکنون معضل بزرگ لیبی به حساب می آید و باید برای حل این معضل چاره ای اندیشید.
از سویی دیگر، گروه های سیاسی و ملی لیبی طی نامه ای از مسئولان امنیتی این کشور درخواست کردند که هر چه سریع تر جهت توقف درگیری ها چاره ای بیاندیشند.
گفتنی است لیبی طی چند هفته گذشته شاهد آشوب ها و درگیری گروه هایی بود که خواستار انحلال احزاب و لغو نقش آنها در پارلمان و دولت بودند.
ائتلاف گروه های ملی لیبی متشکل از حدود 44 سازمان سیاسی و 236 سازمان جامعه مدنی و بیش از 280 شخصیت ملی و مستقل است که اهداف و اصول آن میانه روی در اجرای احکام اسلام و تحکیم پایه های دولت مدنی دموکرات است.

 

کد N808596

وبگردی