آفتاب

بیانیه مجمع فرهنگیان ایران به مناسبت هفته معلم

بیانیه مجمع فرهنگیان ایران به مناسبت هفته معلم

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«به نام خالق هستی بخش

هفته معلم رابه همه همکاران ارجمندتبریک می گوییم وبر روان استادان شهیدمرتضی مطهری مروج اسلام رحمانی، دکتر علی شریعتی و دکتر ابوالحسن خانعلی درود می فرستیم.

فرهنگیان گرامی

ارزیابی کارنامه دولت در آغاز سومین سال فعالیت آن نوید فردای بهتری رامی دهد. هرچند هنوز آوار ویرانه های 8 ساله برداشته نشده اما اعتماد وامید به آینده در قلب بیشتر مردم زنده شده است و مردم دیگر نگران تخریب بیشتر روابط ایران با دنیا و صدور پی در پی قطعنامه های تحریم اقتصادی نیستند و می دانند که دولت در پی ایجاد روابطی مبتنی بر احترام و منافع متقابل با دیگر کشورها است البته هنوز مشکلات حل نشده زیاد است اما دولت مسیر درستی را برای تعامل و همکاری با دنیا برگزیده است. دولت ایران توانست بدون برداشته شدن تحریم ها، دیو سیاه تورم را لگام بزند و اکنون هم در جهت برداشتن تحریم ها مجدانه تلاش می کند. جا دارد همین جا از تیم مذاکرات هسته ای که آبروی کشور در صحنه بین المللی را بازسازی کردند تشکر کنیم. هرچند هنوز تورم و گرانی طبقات مختلف از جمله کارکنان دولت و بخصوص معلمان را آزار می دهد و سفره ما فرهنگیان کوچک شده و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته ایم اما می دانیم مسیری که دولت انتخاب کرده مسیر درستی است: "آشتی با جهان، دوستی با همسایگان، سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی، رونق کسب و کار و رشد اقتصادی و ایجاد فضای باز سیاسی اهداف اعلام شده دولت است." این همان مسیری است که مردم در خرداد 92 با رای به جناب روحانی انتخاب کردند لیکن افراطیون؛ آنهایی که 8 سال بی محابا در برابر سیاست‌های غلط و شعارگونه رییس دولت مورد حمایت اصولگرایان سکوت توام با رضایت کردند و مسببان خرابی‌های موجود و مسئول اوضاع وخیم کشور هستند، اینک عزم خود را جزم کرده اند که نگذارند دولت در زمینه های مختلف بخصوص تثبیت حقوق هسته ای ایران و برداشتن تحریم های ظالمانه توفیق به دست آورد.

هر چند اوضاع ما معلمان حکایت این شعر حافظ است که می فرماید :

"با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام / نی گرت زخمی رسد آیی چوچنگ اندر خروش" اما حمایت ما از دولت راهبردی و در چهارچوب منافع ملی کشور است. ما فرهنگیان همراه و همسو با سایر اقشارمردم ایران اسلامی مصمم هستیم زنجیره پیروزی های خود رابا شرکت در انتخابات اسفند ماه 94 تکمیل نمائیم و نمایندگانی را برای مجلس انتخاب کنیم که دغدغه منافع ملی داشته باشند و همراه با دولت برای اعتلای کشور تلاش کنند وجایگاه ایران را در عرصه منطقه‌ای وبین‌المللی بهبود بخشند. جامعه یک میلیونی فرهنگیان همراه با خانواده های خود ومستظهر به پشتیبانی و اعتماد مردم ان‌شاءالله به نمایندگانی رای خواهند داد که به دولت در حل مشکلات مردم کمک کنند و علاوه بر آن توجه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته باشند. از تمامی فرهنگیان فرهیخته دعوت می کنیم تا با ایجاد ارتباط با تشکل‌های رسمی و شناسنامه‌دار معلمان به صورت یکپارچه و هماهنگ، در پی تشکیل فراکسیونی قدرتمند در مجلس باشیم و از این مجرای قانونی موثر، برای احقاق حقوق خود بهره بگیریم.

ما می دانیم که معلمان با مشکل معیشت دست به گریبانند و ریشه اصلی مشکلات را دراین می دانیم که تورم سالانه از درصد افزایش حقوق معلمان بالاتر است. دولت باید با مهار تورم و افزایش اعتبار پول ملی تورم را کاهش دهد و این مسیررا با شتاب بیشتری طی کند. از طرفی حقوق کارکنان دولت را متناسب با تورم سالانه افزایش دهد و پاره ای تبعیض ها نسبت به فرهنگیان را از میان بردارد. ما معتقدیم که فرهنگیان حق دارند با توسل به شیوه های مدنی و درچارچوب قوانین کشور اعتراضات خود را به اشکال قانونی مختلف ابراز کنند. ما به عنوان یک تشکل اصلاح طلب در مسیر احقاق حقوق فرهنگیان پیشتاز هستیم و ازهمه روشهای قانونی استفاده می کنیم. اما قویا اعتقاد داریم که معلمان این خواسته های منطقی و بر حق خود را صرفا در چارچوب‌های قانونی و با رعایت اعتدال به گونه ای پیگیری نمایند که کوچکترین خللی در امر آموزش فرزندان این مرز و بوم پدید نیاید و حقی از دانش آموزان تضییع نگردد چراکه به آشوب کشیده شدن محیط های آموزشی، تعطیلی کلاس‌های درس و کم‌کاری و بی‌انگیزگی در محیط های آموزشی را خط قرمز معلمان دلسوز ایران زمین می دانیم و بر این اساس با فراخوان‌های مشکوک تعطیلی مدارس و برگزاری تجمع از طریق اعلامیه‌های فاقد اسم و امضا، مخالفیم و معتقدیم که ایجاد فضای هرج و مرج در آموزش و پرورش اعتبارمعلمان را به عنوان قشری دلسوز و فداکار در جامعه مخدوش می کند و اعتماد اقشار مختلف به معلمان را متزلزل می‌سازد. تشکل ها ی رسمی و قانونی باید پیشتاز اعتراضات معلمان باشند. اصولا فلسفه وجود تشکل ها هدایت کردن اعتراضات به مسیر قانونی است. برگزاری حرکات خودجوش و فاقد سازمان که اغلب مورد سوءاستفاده افراد و جریان‌های فرصت‌طلب قرار می‌گیرد، هیچ نتیجه مطلوبی را برای ما معلمان در پی نخواهد داشت و اعتراضات خیابانی سال 80 نشان داد که جریان‌های سیاسی مخالف دولت، از اعتراضات معلمان استفاده ابزاری می کنند و هدف آنها قرار دادن معلمان در برابر دولت هایی است که با تمام توان تلاش می کنند مشکلات مردم را حل کنند.

انتقاد واعتراض حق معلمان است اما آشفته کردن فضای مدارس؛ اختلال در برنامه های آموزشی، کشاندن معلمان به خیابانها بدون سازمان و برنامه در جهت منافع معلمان نیست.

متاسفانه علی‌رغم تلاش دلسوزانه ی دولت تدبیر و امید، مدیریت ناکارآمد کنونی در سطح وزارت آموزش و پرورش به دلیل عدم انسجام،عدم هماهنگی در تیم مدیریتی حاکم، عدم ارائه ی هر گونه طرح و برنامه های متناسب با پاسخگوی نیازهای امروز جامعه معلمان و غیره ... نه تنها از برآورده نمودن حداقل انتظارات به حق معلمان و اولیای دانش آموزان عاجز مانده است و به گونه ای اسباب نارضایتی آن عزیزان را فراهم نموده است بلکه به وعده های انتخاباتی رییس جمهور محترم و رهنمودهای ایشان در حوزه آموزش و پرورش نیز توجهی ننموده است لذا با عنایت به اینکه تیم مدیریتی آموزش و پرورش تاکنون عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه نکرده اند و حتی دور نمایی از یک برنامه مدبرانه و امید بخش را نیز برای جامعه فرهنگی ترسیم ننموده اند؛ لذا بازنگری اساسی و خانه تکانی جدی در سطوح مختلف،مدیریت آموزش و پرورش ضروری به نظر می‌رسد.

در خاتمه ضمن آرزوی توفیق برای معلمان عزیزاز همه مسئولان کشور درخواست می کنیم در جهت رفع دغدغه های این قشر فرهیخته و تلاشگر از هیچ کوششی فروگذار نکنند و همچنین از مسئولین محترم قوه قضائیه می خواهیم که تا با آزادی آقای علیرضا هاشمی دبیرکل سازمان معلمان ایران موجبات افزایش همدلی وهمزبانی بین حاکمیت ومعلمان را فراهم آورند.

اردیبهشت 94

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی»

انتهای پیام

کد N808554

وبگردی