آفتاب
یک مقام ارشد کرملین:

تفاهم لوزان نمونه‌ای از همکاری روسیه با آمریکا و اروپاست

تفاهم لوزان نمونه‌ای از همکاری روسیه با آمریکا و اروپاست

رییس دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: تفاهم ایران و گروه 1+5 در سوییس نشان می‌دهد که همکاری مسکو با آمریکا و اتحادیه اروپا به حل مسائل جهانی کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی ایوانف رییس دفتر کاخ ریاست جمهوری روسیه روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی گفت که مسکو با همکاری با آمریکا و اتحادیه اروپا نقشی کلیدی در حل مسائل جهانی ایفا کرده است که تفاهم اخیر ایران و 1+5 در لوزان یک نمونه آن است.

ایوانف تاکید کرد: روسیه به طور قطع در مواجهه با بزرگ‌ترین چالش‌های زمان حال در جهان نقشی فعال داشته که مساله ایران یک نمونه خوب از آن است.

این مقام ارشد کاخ کرملین تفاهم به دست آمده در لوزان درخصوص برنامه هسته‌ای ایران را یک دستاورد بزرگ توصیف کرد و گفت که اگر برای حل مسائل جهانی همکاری صورت نگیرد بحران در سراسر جهان به وجود خواهد آمد.

به گزارش راشاتودی ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان در اوایل ماه آوریل توانستند به یک چارچوب برای حصول توافق هسته‌ای نهایی دست پیدا کنند که براساس آن ایران در ازای محدودکردن برنامه‌ هسته‌ای‌اش با لغو تحریم‌های بین المللی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N808431

وبگردی