آفتاب

تاکید نخست‌وزیر ژاپن بر تقویت روابط سیاسی - اقتصادی با آمریکا

تاکید نخست‌وزیر ژاپن بر تقویت روابط سیاسی - اقتصادی با آمریکا

نخست‌وزیر ژاپن در آخرین روز سفرش به آمریکا بار دیگر بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی میان توکیو و واشنگتن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پرس، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در آخرین روز سفرش به آمریکا به شهر لس‌آنجلس رفته و در یک اجلاس اقتصادی در این شهر شرکت کرد.

وی در این اجلاس بر ایجاد یک ائتلاف برآمده از امید میان آمریکا و ژاپن که شامل افزایش سرمایه‌گذاری و برقراری روابط سیاسی و تجاری نزدیک‌تر باشد، تاکید کرد.

همچنین پنی پریتزکر، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: آمریکا و ژاپن در راستای سرمایه‌گذاری مستقیم‌تر در بازارهای یکدیگر و تصویب توافق تجاری پاسیفیک همکاری خواهند کرد.

پریتزکر گفت: ما باید یک معماری اقتصادی را که آینده ما را شکل داده و تامین کند، تقویت کنیم.

این در حالی است که شینزو آبه پیشتر تاکید کرد، میان کشورهای اقیانوس آرام همکاری نزدیک برقرار است و در این زمینه به روابط رفاهی تقویت شده آمریکا با ژاپن اشاره کرد.

همچنین پریتزکر در این اجلاس که شامل رهبران تجاری آمریکا و ژاپن می‌شد، گفت: دولت اوباما کاملا پشتیبان پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک بوده و این پیمان موثرترین مکانیزم برای هموار کردن راه به هدف دستیابی به روابط اقتصادی قدرتمندتر خواهد بود.

این اجلاس در حالی در لس‌آنجلس برگزار شد که در خارج از آن حدود صد معترض با در دست داشتن علامت‌هایی خواهان عذرخواهی دولت ژاپن از بابت بردگی جنسی ده‌ها هزار زن آسیایی توسط ارتش ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم بودند.

بسیاری از این معترضان که دارای اصالت کره‌ای یا چینی بوده‌اند، شعار می‌دادند: «آبه دروغگو است».

شینزو آبه قرار است امروز آمریکا را به مقصد ژاپن ترک کند.

انتهای پیام

کد N808281

وبگردی