آفتاب
در آستانه سفرش به مراکش؛

حقوقدانان مراکشی بازداشت شیمون پرز را خواستار شدند

حقوقدانان مراکشی بازداشت شیمون پرز را خواستار شدند

حقوقدانان مراکشی بازداشت شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی و عامل اصلی و برنامه‌ریز جنایات ضد مردم فلسطین و مراکشی‌های ساکن نوار غزه را به محض ورود به این کشور خواستار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المیادین، حقوقدانان و وکلای مدافع مراکش با طرح شکایتی به دادستانی کل این کشور خواستار بازداشت شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی شدند که قرار است هفته آینده برای مشارکت در کمپینی با عنوان طرح کلینتون برای خاورمیانه و شمال آفریقا به این کشور سفر کند.

این حقوقدانان پرز را عامل اصلی برنامه‌ریزی و اجرای جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و مراکشی‌های ساکن نوار غزه می‌دانند.

در بیانیه‌ای که به امضای چهار تن از وکلای مدافع و حقوقدانان مراکشی رسیده است، آمده: شیمون پرز، جنایتکار بزرگ رژیم صهیونیستی قصد دارد وارد مراکش شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبر تروریست‌ها قصد دارد با حضور در طرح جهانی کلینتون برای خاورمیانه و شمال آفریقا که قرار است روزهای پنجم و ششم ماه مه جاری در مراکش انجام شود، احساسات مردم این کشور و احساسات چهره‌های سیاسی، سندیکاها و حقوقدانان مراکش را به چالش بکشد.

وکلای مدافع در یادداشت خود خواستند با هماهنگی پلیس بین‌الملل و دفتر تحقیقات دادگستری مراکش، مکالمات تلفنی پرز شنود شود.

این بیانیه کمی پیش از برگزاری کمپین طرح کلینتون برای شمال آفریقا و خاورمیانه در مراکش که پرز هم در آن شرکت دارد، ارائه شد و وکلای مدافع این کشور برای شکایت خود به این سخن استناد کردند که پرز از جمله طراحان و مجریان جنایات علیه مردم فلسطین و مراکشی‌های ساکن نوار غزه از جمله شهید رقیه ابوالنجا، دختر مراکشی‌الاصل ساکن غزه است.

انتهای پیام

کد N808280

وبگردی