آفتاب
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

حفظ ارزش‌های حاصل از اعتکاف در گرو مداومت بر اظهار بندگی است

حفظ ارزش‌های حاصل از اعتکاف در گرو مداومت بر اظهار بندگی است

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک به ارزش‌های درونی و باطنی حاصل از اعتکاف اشاره کرد و گفت: حفظ این شاخصه‌های درونی که در جریان اعتکاف در وجود انسان متبلور می‌شوند به عزم و اراده‌ی بنده مرتبط است و اینکه تا چه اندازه بتواند نسبت به عبادت و اظهار بندگی خداوند متعال مداومت کند.

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با تاکید بر اهمیت اعتکاف به عنوان یک سنت دینی حسنه، افزود: اعتکاف اختصاص به ماه رجب ندارد و معتکف می‌تواند در هر ماهی اعتکاف کند و بهترین روزهای ماه برای پرداختن به این سنت، روزهای سیزدهم تا پانزدهم هر ماه است که این ایام را ایام‌البیض می‌نامند.

وی افزود: در روایات از مسجدالنبی، مسجد کوفه، مسجد بصره و مسجدالحرام به عنوان 4 مکان که می‌توانند بهترین مکان‌ها برای اعتکاف باشند یاد شده است.

میرمهدی در جواب این سوال که دلیل تمایل نسل جوان به حضور در مساجد و محافل اعتکاف چیست اظهار کرد: نسل امروز نمی‌توانند نیازها و خواسته‌های خود را در دنیای مادی پیدا کنند پس به سمت معنویات سوق پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: دعا و عبادت لازمه رشد و عامل تربیت‌کننده‌ انسان است و از این راه انسان می‌تواند از علایق مادی خود دوری کند و به راه کمال و بندگی نزدیک شود.

انتهای پیام

کد N808165

وبگردی