آفتاب
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی:

مدارس امام رضا(ع) باید الگوی تربیت دینی باشند

مدارس امام رضا(ع) باید الگوی تربیت دینی باشند

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: مدارس امام رضا(ع) باید الگویی برتر برای کشور و جهان اسلام در تربیت دینی و اسلامی باشند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: مدارس امام رضا(ع) باید الگویی برتر برای کشور و جهان اسلام در تربیت دینی و اسلامی باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، محمدتقی فخریان در نشست خبری که به‌منظور گرامی‌داشت هفته معلم در محل دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و سالروز ولادت امام جواد(ع) گفت: تلاش داریم تا مدارس امام رضا(ع) را به‌عنوان الگوی برتر مدارس ایرانی-اسلامی در سطح کشور مطرح کنیم.

وی با اشاره به تعامل سازنده بنیاد فرهنگی رضوی و وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: شعار سال بنیاد فرهنگی رضوی «پیش‌به سوی تمدن اسلامی با آموزش سبک زندگی و مدیریت جهادی» است و بر این اساس تلاش داریم تا مدارس اسلامی را توسعه و افزایش دهیم که امیدواریم به عنوان یک حرکت ارزشمند محقق شود.

وی با بیان این‌که فضاهای آموزشی مدارس امام رضا(ع) مطابق با استاندارد‌های لازم آموزشی و پژوهشی است، بیان کرد: یکی از رسالت‌های ارزشمند و مورد توجه آیت‌الله واعظ طبسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی، ارایه خدمات و انجام فعالیت‌های متنوع در حوزه بهبود تعلیم و تربیت است.

فخریان افزود: در حال حاضر تمامی مدارس این مرکز از امکانات پیشرفته‌ای نظیر هوشمندسازی کلاس‌ها، فضاهای تربیتی مناسب، کتابخانه، تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات پژوهش‌سرا برخوردارند که همه در راستای نیل به این منظور انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 14 آموزشگاه و 204 کلاس درس، یک پژوهش‌سرا و 864 معلم و کادر آموزش و پرورش در مدارس این مجموعه فعال هستند و همگی تلاش دارند تا بهترین خدمات را ارایه کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی به سیاستگذاری‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه‌داری اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی در حوزه مدرسه سازی تاکنون بیش از 10 مدرسه در سطح کشور احداث کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است و افزون بر آن با هزینه آستان قدس رضوی مدارسی در کشورهای اسلامی و همسایه ساخته شده و برای آموزش و تعلیم و تربیت در اختیار آن گرفته است.

فخریان ادامه داد: در بحث مدرسه‌داری نیز تاکنون 14 مدرسه را در استان خراسان رضوی و تعدادی نیز در سایر شهرستان‌های موقوفه‌دار احداث کرده‌ایم و تلاش داریم تا فعالیت این مراکز را همسو و منسجم‌تر کنیم.

وی عنوان کرد: مجموعه مدارس امام رضا(ع) در سال گذشته دارای توفیقات بسیاری بودند و توانستند رتبه اول تا سوم رشته‌های علوم و معارف قرآنی و در حوزه‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز در بعضی از آثار مقام نخست کشوری را کسب کنند.

فخریان ادامه داد: همچنین سال گذشته از مجموع 133 نفر دانش‌آموز راه یافته به المپیادهای استانی، 99 نفر از مدارس امام رضا(ع) بودند و در سال جاری نیز 26 نفر توانستند به المپیاد استانی راه پیدا کنند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 6 هزار و 331 دانش‌آموز در مدارس امام رضا(ع) مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: 50 درصد مدارس بنیاد فرهنگی رضوی در مناطق کم برخوردار نظیر خواجه‌ربیع و ساختمان احداث شده که هیچ هزینه‌ای از افراد دریافت نمی‌کنند و 50 درصد دیگر در مناطق برخوردار واقع شده است که مطابق با تعرفه‌های آموزش و پرورش از دانش‌آموزان دریافت می شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث مجهزترین و پیشرفته ‌ترین مدرسه در سطح شهر مشهد گفت: دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) در سال 93 و همزمان با آغاز سال تحصیلی راه‌اندازی شد که هم از جهت کیفیت بنا و هم از جهت انتخاب معلمان یکی از مدارس منحصر بفرد به شمار می‌آید.

فخریان ادامه داد: این دبیرستان دارای 8 هزار و 600 متر زیربنا و 8 کلاس فعال است که 6 کلاس به پایه اول و 2 کلاس نیز به پایه دوم متوسطه دوم اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی به مشکل پذیرش دانش‌آموزان در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تقاضای زیاد افراد برای حضور در مدارس امام رضا(ع) و پذیرش محدود در مدارس، پیش‌بینی کرده‌ایم تا در سال آینده 2 مجتمع آموزشی مجهز دیگر احداث کنیم تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از امکانات این مدارس بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با توجه به همزمانی هفته معلم با میلاد باسعادت حضرت مولی الموحدین علی(ع) برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم از زحمات تمامی مربیان تجلیل کنیم.

فخریان افزود: به همین منظور برای تمامی مدیران مدارس، سفر اخیر به تهران حضور و دیدار با مقام معظم رهبری، بازدید از مراکز آموزشی و نمایشگاه کتاب را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام البیض و اعتکاف ماه رجب، استقبال گسترده‌ای از طرف دانش‌آموزان برای شرکت در این مراسم صورت گرفته و ما نیز فضاهایی را برای انجام این فریضه دینی در نظر گرفته‌ایم.

به گفته مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی تاکنون 160 نفر از دانش‌آموزان در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند که در 2 واحد آموزشی دبیرستان علوم و معارف اسلامی و یکی از مساجد نزدیک دبیرستان واحد شماره 4 معتکف می‌شوند.

انتهای پیام

کد N808160

وبگردی