آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

رهبر: اعتکاف، روحیه‌ جوانان را شاداب می‌کند

رهبر: اعتکاف، روحیه‌ جوانان را شاداب می‌کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نماز، روزه، قرآن، اعتکاف، زیارت و ... روحیه انسان را تلطیف و خدایی می‌کند و به انسان، انضباط اخلاقی و روحیه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، با بیان اینکه «اصل اولیه در تربیت، باورها، اعتقادات و ایمان انسان‌هاست»، تصریح کرد: در هر سطحی چه عامه، چه خاص، چه در عالم سیاست، چه در عالم فرهنگ و ... اصل بر باورها، ایمان و اعتقادات است؛ به ویژه در جمهوری اسلامی که مبنای آن مبنای فرهنگی است.

وی افزود: اعتکاف به خصوص در این سال‌ها گسترش فراوانی میان مردم پیدا کرده و استقبال برای حضور در این مراسم دلنشین نیز بسیار زیاد شده است.

رهبر با بیان اینکه «اکثر افرادی که در مراسم اعتکاف حضور می‌یابند، جوان هستند»، اضافه کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان، طلبه‌ها، روحانیون و عامه مردم در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و موجی از معنویت در مساجد کشور به راه می‌افتد که باید این سرمایه، تقویت و از آن پاسداری شود.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که می‌تواند ایمان جوانان را ثابت نگه دارد، عملکردهای دیگران نیز هست. این افراد اگر وارد جامعه شدند و یک‌سری فساد و ناهنجاری و تناقضات در رفتارها را مشاهده کردند، زحمات معنوی‌شان مخدوش می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: برای حفظ این سرمایه معنوی و برای اینکه منشاء سازندگی در کشور شود، باید افرادی که در مصادر امور هستند، عمل خود را درست کنند.

رهبر با انتقاد از برخی بدحجابی‌ها در جامعه گفت: جوانان به اعتکاف می‌آیند و روحیه معنوی کسب می‌کنند اما زمانی که در دانشگاه، خیابان و پارک، دخترهای نقاشی‌کرده را می‌بینند روحیه معنوی‌شان مخدوش می‌شود.

وی ادامه داد: این سرمایه معنوی که در اعتکاف، ماه رمضان یا ایام عاشورا کسب می‌شود، گل‌های شکفته‌ای است که باد خزان نباید آنها را خراب کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه «نباید جامعه مسموم باشد»، اعتیاد به مواد مخدر، دروغگویی‌ها، بدرفتاری‌ها، مسائل اقتصادی، بی‌حجابی‌ها و بدحجابی را از جمله این مسمومیت‌ها دانست.

رهبر افزود: اعتکاف، روزه، نماز و امثال اینها، روحیه‌ جوانان را شاداب می‌کند. نباید در فضای جامعه منکرات و فساد حاکم شود و گل‌های شکفته را با خزان روبه‌رو کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از راه‌های تقویت حضور جوانان در مراسم اعتکاف، تشویق، قدردانی و تجلیل از آنان است. باید از این جوانان به عنوان جوانان صالح قدردانی شود.

انتهای پیام

کد N808143

وبگردی