آفتاب
عطوان:

عملیات «طوفان کوبنده» در یمن هیچیک از اهداف خود را محقق نکرد

عملیات «طوفان کوبنده» در یمن هیچیک از اهداف خود را محقق نکرد

یکی از نویسندگان برجسته جهان عرب ضمن انتقاد از رسانه‌های عربی به دلیل سرپوش نهادن بر جنایت‌های آل‌سعود در یمن تأکید کرد که تجاوز به این کشور هیچیک از هداف خود را محقق نکرد.

به گزارش خبرگزای مهر، «عبدالباری عطوان» در مطلبی در روزنامه «رأی الیوم» نوشت: عملیات طوفان کوبنده علیه ملت یمن درحالی ادامه دارد که هیچکدام از اهداف اعلام شده آن محقق نشده است.

وی در این ارتباط می نویسد: از آغاز عملیات «طوفان کوبنده» یک ماه گذشت بدون آنکه اکثر اهداف آن محقق شود. «منصور هادی» رئیس جمهور فراری همچنان در تبعیدگاه خود در عربستان به سر می برد و امیدها برای پر شدن جای او توسط نماینده‌‌اش خالد بحاح راه به جایی نبرده است. از سوی دیگر نظامیان ارتش یمن به همراه حوثی ها و نیروهای انقلابی همچنان در حال پیشروی در استانهای جنوبی هستند.

وی می افزاید: احمد عسیری ،سخنگوی عملیات طوفان کوبنده هنگامی که در کنفرانسهای خبری حاضر می شود و از وی درباره اهداف آل سعود در یمن سؤال می کنند،چیزی برای گفتن ندارد. عملیات بازگرداندن امید که از آن به عنوان مرحله دوم طوفان کوبنده سخن گفته شد، امیدی را به سعودی‌ها و همپیمانانش باز نخواهد گرداند.

وی همچنین در خصوص اوضاع انسانی در یمن می نوسید: اوضاع انسانی یمن بحرانی است؛ حتی برنامه جهانی غذا که سازمان ملل متحد بر آن نظارت دارد، کمکهای خود را متوقف کرده است، زیرا سوخت لازم برای خودروهای این سازمان جهت رساندن کمکهای انسانی ضروری برای بیش از ۲۵ میلیون یمنی، وجود ندارد.

عطوان درباره راهکار حل بحران کنونی یمن تأکید می کند: برخورد با بحران یمن از طریق دیکته کردن مطالبات، به سختی می‌تواند بحران این کشور را از راه‌های سیاسی حل کند؛ بلکه موجب تشدید بحران و پیچیده تر کردن بحران این کشور می شود و این به نفع یمنی ها و کشورهایی که در این بحران دست دارند، نیست.

این نویسنده برجسته جهان عرب در پایان با اشاره به سانسور خبری و سر پوش نهادن رسانه های وابسته به ائتلاف سعودی بر جنایت های آل سعود در یمن یادآور شد: تصاویر قربانیان حملات هوایی به یمن به سرعت در حال انتشار در شبکه های اجتماعی و یوتیوب بوده و تلاش رسانه‌ها و شبکه‌های کشورهای ائتلاف برای سکوت خبری و تحریف افکار عمومیرا ناکام میگذارند.

کد N808083

وبگردی