آفتاب

اظهارات تحریک آمیز جو بایدن در مرحله حساس مذاکرات هسته ای

اظهارات تحریک آمیز جو بایدن در مرحله حساس مذاکرات هسته ای

معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی سوال برانگیز مدعی شد که اگرچه حمله به ایران اقدامی دشوار است اما اگر لازم باشد واشنگتن این کار را انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولتیکو، «جو بایدن» با تاکيد بر حمايت ايالات متحده از اسرائيل، گفت که حمله به ايران «ريسکی است که هنوز امکان دارد انجام آن را بپذيريم و چنین اتفاقی اگر لازم باشد رخ می‌دهد».

این اظهارات در حالی بیان می شود که مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ برای نگارش متن توافق جامع در مرحله حساسی قرار دارد. 

بايدن در موسسه «واشینگتن برای سياست خاور نزديک»، در عين حال که از مذاکرات هسته‌ای با ايران دفاع کرده، بر تعهد ايالات متحده آمريکا در پشتيبانی از اسرائيل تاکيد کرده است.

بایدن در اظهارات خود گفت: «ما همچنان که توافق هسته‌ای با ايران را دنبال می‌کنيم، بر عمق روابط خود با اسرائيل و ديگر متحدان خود در منطقه نيز می افزاييم».

معاون اول رئیس جمهور آمريکا افزود: «حمله به ايران امری ساده، حداقلی يا قابل پيش‌بينی‌ نيست. اما اين اتفاق اگر لازم باشد رخ می‌دهد. اين ريسکی است که هنوز امکان دارد انجام آن را بپذيريم تا جلوی دستيابی ايران به بمب اتمی را بگيرد».

جو بایدن همچنین با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده که هیچ یک از روسای جمهور امریکا به اندازه «باراک اوباما» بری افزایش امنیت رژیم صهیونیستی تلاش نکرده اند. 

کد N807985

وبگردی