آفتاب

تجمع معترضین در برابر پارلمان انگلیس یک هفته قبل از انتخابات

تجمع معترضین در برابر پارلمان انگلیس یک هفته قبل از انتخابات

گروهی از معترضین جنبش دموکراسی خواه «اشغال»، در برابر ساختمان پارلمان انگلیس در لندن تجمع کرده و خواستار دفاع نمایندگان پارلمان از حقوق مردم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک روسیه، پیش بینی می شود که معترضان حضوری 10 روزه در برابر پارلمان انگلیس داشته باشند. همزمان با آغاز اعتراض این افراد، خودرو های پلیس وارد میدان پارلمان شدند تا اطمینان یابند که معترضین بدنبال برپایی چادر و حضور شبانه روزی در این میدان نیستند.

گروه اشغال، گروهی از فعالان هستند که اعتراضات خود را از 3 سال پیش در آمریکا و با شعار «وال استریت را اشغال کنید» آغاز کردند. این معترضین داعیه دفاع از حقوق افراد بی خانمان و کسانی که برای پرداخت مالیات انرژی هزینه زیادی می پردازند، را دارند.

انتخابات پارلمانی در انگلیس قرار است در روز 7 می، جمعه هفته آینده برگزار شود. مردم در این انتخابات، 650 نماینده عضو مجلس عوام این کشور را انتخاب خواهند کرد.

براساس نتایج نظرسنجی های انجام گرفته هیچ یک از احزاب در انتخابات پارلمانی انگلیس به پیروزی قطعی نخواهند رسید و نتیجه این دور از انتخابات پارلمانی این کشور نیز مانند نتیجه انتخابات سال 2010 خواهد بود که دو حزب محافظه کار و لیبرال دموکرات با ائتلاف با یکدیگر، حزب کارگر را از قدرت به حاشیه راندند.

 

کد N807888

وبگردی