آفتاب

مخالفت آیپک با اصلاحیه کنگره بر روی طرح ایران

مخالفت آیپک با اصلاحیه کنگره بر روی طرح ایران

کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) اعلام کرده است که با اصلاح در طرح کنگره برای بازنگری در هرگونه توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، یکی از مقامات آیپک گفت این گروه در هفته گذشته نامه ای را برای دفتر تمامی سناتورهای آمریکایی فرستاده و از آنها خواسته است تا از هرگونه اصلاحیه ای در خصوص طرح بازنگری توافق هسته ای خودداری کنند زیرا ممکن است این مساله به تلاش های دو حزبی از این طرح لطمه بزند.

نواح پولاک، مدیر کمیته اورژانسی برای اسرائیل که از برخی اصلاحات در طرح بازنگری در توافق هسته ای با ایران حمایت می کرد، شامگاه پنجشنبه نسخه ای از این نامه را بر روی صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر ارسال کرده بود.

در نامه آیپک به سناتورهای آمریکایی آمده است: ما می دانیم که سناتورها اصلاحاتی را بر روی طیف گسترده ای از ابتکارات پیشنهاد خواهند داد که آیپک به طور معمول از آن حمایت خواهد کرد اما تصمیم بزرگتر ما آن است که  اطمینان یابیم هر طرحی درباره توافق هسته ای با ایران شجاعانه بوده و از حمایت هر دو حزب (دموکرات و جمهوریخواه) برخوردار باشد.

پس از بیانیه سیاسی ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز 13 فروردین ماه، سنای آمریکا طرحی را برای بازنگری در هرگونه توافق نهایی هسته ای با ایران به تصویب رساند که به کنگره اجازه می دهد ظرف 30 روز پس از توافق نهایی آن را بازنگری و در صورت لزوم رد کند.

گفتنی است برخی از سناتورهای تندروی آمریکایی با ارائه متمم هایی، خواهان اعمال اصلاحاتی در این طرح هستند.

 

 

کد N807881

وبگردی