آفتاب

دستگیری ۶ افسر پلیس به اتهام قتل «فری گری» در بالتیمور

دستگیری ۶ افسر پلیس به اتهام قتل «فری گری» در بالتیمور

۶ افسر پلیس مرتبط با دستگیری و مرگ فری گری دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ۶ افسر پلیس مرتبط با دستگیری و مرگ فری گری دستگیر شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، ۶ پلیس به اتهام قتل و سهل انگاری در حادثه درگذشت یک جوان سیاه پوست در شهر بالتیمور آمریکا بازداشت شدند.

دادستان عالی بالتیمور گفت: یکی از مأموران پلیس بالتیمور به قتل درجه دو و ۵ پلیس دیگر با اتهامات جنائی در جریان بازداشت و مرگ فری گری مواجه هستند.

ماریلین موسبی، دادستان شهر بالتیمور در کنفرانس خبری خود امروز جمعه اعلام کرد: تمامی ۶ پلیس مربوط به بازداشت و مرگ این سیاه پوست ۲۵ ساله آمریکایی به علت قصور در ارائه مراقبت های پزشکی با اتهامات جنائی مواجه هستند.

موسبی در ادامه، گزارش پزشکی قانونی مریلند درباره مرگ گری را «قتل» نامید و ضایعه نخائی وی را هنگام سوار کردن او به ون اعلام کرد.

۵ پلیس دیگر به قتل غیر عمد، حمله درجه دو و بازداشت در شرایط نامناسب متهم هستند.

در صورت تأیید اتهامات این افراد در دادگاه ، ممکن است آنها به ۳۰ سال حبس محکوم شوند.

فری گری شهروند سیاه پوست آمریکایی  ۱۲ آوریل با پلیس چشم به چشم شده و سپس پا به فرار گذاشت. پلس پس از دستگیری به او دستبند زد و سپس او را به ماشین ون منتقل نمود و پای او را نیز بست.

وی ۳ بار حتی پیش از انتقال به ون تقاضای مراقبت های پزشکی نموده بود. ۳۰ دقیقه بعد از حرکت ماشین پلیس، آمبولانس در صحنه حاضر و گری به بیمارستان منتقل شد. معترضان و خانواده مقتول به دنبال پاسخ به این سوال بودند که چگونه و در چه زمانی نخاع وی شکسته شده و چرا کمک های پزشکی لازم با تأخیر در اختیار او قرار گرفت.

گری یکشنبه گذشته و پس از یک هفته تحمل جراحت ضایعه نخائی در بیمارستان درگذشت.

اعتراض به قتل سیاه پوستان در آمریکا به دلیل رفتار وحشیانه پلیس این کشور پس از آن شدت گرفت که دارن ویلسون، پلیس سفیدپوست آمریکایی، مایکل براون نوجوان بی‌دفاع سیاه‌پوست را به ضرب گلوله کشت. هیات منصفه‌ عالی دادگاه ویلسون را تبرئه کرده بود.

مرگ براون در نهم اوت سال گذشته و تبرئه وی از اتهامات وارده توسط هیأت منصفه‌ عالی خشم و اعتراض مردم فرگوسن را در پی داشت و به ایجاد تنش میان اکثریت سیاه‌پوست فرگوسن و دولت و پلیس این شهر انجامید.

خشونت پلیس و استفاده از روشهای خشونت‌آمیز غیرضروری در سال های اخیر سبب نگرانی بسیاری از مردم آمریکا شده است.

کد N807851

وبگردی