آفتاب

اصلاحیه سناتور کاتن برای لایحه ایران، ناکام ماند

اصلاحیه سناتور کاتن برای لایحه ایران، ناکام ماند

واحد مرکزی خبر نوشت:

هافینگتون پست نوشت تام کاتن خواستار رای گیری درباره «اصلاحات سمی» برای لایحه ایران شد.

این نشریه در وبگاه خود در مطلبی با عنوان آخرین تلاش تام کاتن برای از بین بردن لایحه ایران، نوشت تام کاتن سناتور تندروی آرکانزاس روز پنج شنبه یک مانور دور از انتظار را دنبال کرد که تلاش برای تصویب لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته ای ایران را به خطر انداخت.

نماینده آرکانزاس به یک رویه پارلمانی برای رای گیری درباره بسته اصلاحاتی متوسل شد که عمدتا اقدامی مخرب و برهم زننده بخت تصویب لایحه اصلی به شمار می رود. این اصلاحیه ها شامل استفاده از کلماتی است که توان رئیس جمهور آمریکا را در کاهش دادن تحریم های ایران و بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران در «هر جا» و «هر زمان» را محدودتر می کند. این اصلاحیه همچنین شامل اصلاحیه ای است که سناتور مارکو روبیو نماینده فلوریدا آن را پیشنهاد کرده است و شامل الزام به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از طرف ایران است؛ شرطی که بعید است ایران آن را بپذیرد.

اگر این «اصلاحات سمی» تصویب می شد، این احتمال وجود داشت که ائتلاف دو حزبی در حمایت از اصل لایحه نظارت کنگره، از دست برود، این لایحه اصلی را باب کورکر نماینده تنسی و بن کاردین نماینده مریلند در کمیته روابط خارجی سنا پیشنهاد کرده اند.
گرچه برخی دموکرات های سنا ممکن است تمایل نداشته باشند با این اصلاحات و مشخصا اصلاحیه پیشنهادی سناتور روبیو به عنوان نشانه ای از حمایت خود از اسرائیل، مخالفت کنند، بعید است آنها بخواهند دستورکار دیپلماتیک رئیس جمهور خود را تضعیف کنند.
کورکر روز پنج شنبه از اقدامات ناپخته این سناتور برای برهم زدن روند دو حزبی موجود انتقاد و از آن ابراز تاسف کرد.

5252

کد N807735

وبگردی