آفتاب

بایدن: گزینه حمله نظامی به ایران هنوز هم روی میز است

بایدن: گزینه حمله نظامی به ایران هنوز هم روی میز است

جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا با درخواست بازرسی از مراکز نظامی ایران، لغو تحریم های ضد ایرانی را مرحله به مرحله اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا با درخواست بازرسی از مراکز نظامی ایران، لغو تحریم های ضد ایرانی را مرحله به مرحله اعلام کرد.

بایدن که در اندیشکده ای در واشنگتن سخنرانی می کرد در اظهاراتی متناقض توافق هسته ای احتمالی با ایران را ابتکاری در اقدامات انجام شده در این خصوص قلمداد نمود و آن را فرصتی تاریخ ساز برای حل مسالمت آمیز و پایدار این موضوع دانست.

بایدن با تکرار ادعاهای گذشته خود توافق هسته ای جامع با ایران را مانعی «همیشگی» برای غنی سازی پلوتونیوم در ایران محسوب نمود.

این مقام آمریکایی در ادامه تحریم های اعمال شده علیه ایران را گسترده ترین و سخت ترین تحریم ها برشمرد و افزود: مذاکراتی که هم اکنون برای توافق با ایران در حال انجام است برنامه زمانی ایران برای رسیدن به توانمندی در ساخت بمب هسته ای را «به شدت» تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره مستقیم به افزایش همکاری های همه جانبه آمریکا با رژیم اشغالگر قدس از احتمال اقدام نظامی کشورش علیه ایران خبر داد و حمله مذکور را کماکان یکی از گزینه های محتمل برشمرد.

معاون رییس جمهور آمریکا در حالیکه تلاش می کرد تا انتقادها علیه اوباما را کم اهمیت جلوه دهد گفت: اقداماتی که اوباما در دوران ریاست جمهوری خود برای تأمین امنیت اسراییل انجام داده است بیش از تمامی فعالیت هایی است که روسای جمهور پیشین آمریکا انجام داده بودند.

بایدن بر تعهد آمریکا  و توجه رییس جمهور کشورش به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تأکید و ادمه آن را بدون هیچ قید و شرطی از وظایف آمریکا دانست.

این در حالیست که نمایندگان ایران و ۱+۵ برای نگارش متن پیش نویس توافق جامعه هسته ای بر اساس تفاهم لوزان در تلاش هستند.

لازم به ذکر است، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی ، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان از دیروز مذاکرات را با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور نگارش متن توافق نهایی در نیویورک آغاز کرده اند.

معاونان روز گذشته در دو نوبت ۵ و ۳ ساعته در مجموع ۸ ساعت برای نگارش متن توافق مذاکراتی داشته اند.

جمهوری اسلامی همواره اعلام کره است که ضمن پایبندی به تعiدات خود، اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی خود که خارج از مذاکرات هسته ای با گروه ۱+۵ است را به هیچ کشوری نخواهد داد.

کد N807689

وبگردی