آفتاب

استانی شدن انتخابات، زمینه ساز تفکر فرامنطقه ای نمایندگان مجلس است

استانی شدن انتخابات، زمینه ساز تفکر فرامنطقه ای نمایندگان مجلس است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با حمایت از استانی شدن انتخابات مجلس، عنوان کرد: استانی شدن انتخابات باعث می شود نمایندگان منتخب، فرا منطقه ای فکر کنند و منافع ملی را بر منافع مردم حوزه انتخابیه خود ترجیح دهند.

به گزارش ایسنا، علیرضا منادی در همایش "نکوداشت روز شوراها" اظهار کرد: معمولأ نمایندگان در جلسات مجلس از طریق تماس تلفنی مشغول حل مشکلات ریز حوزه انتخابیه خود هستند و به موضوعات مورد بحث در صحن مجلس توجه نمی کنند، این در حالی است که مجلس محلی برای تصمیم گیری های مهم است.

وی افزود: با استانی شدن انتخابات نخبه گرایی شکل می‌گیرد و افرادی وارد مجلس می شوند که منتخب اکثریت مردم یک استان هستند.

منادی در پاسخ به مخالفان این طرح، گفت: برخی ها تصور می کنند که نمایندگان کنونی مجلس به دنبال این هستند که با تغییر قانون حضور خود را در دوره بعدی مجلس قطعی کنند، ولی واقعأ چنین نیست و معمولأ در انتخابات مجلس 200 نفر از نمایندگان تغییر می کنند و مزایای استانی شدن انتخابات بسیار بیشتر از معایب آن است.

وی با اعلام اینکه مجلس به دنبال ارتقای جایگاه شورای شهرها و دهیاری ها است، خاطرنشان کرد: طبق قانون اعضای شورای شهر باید در اداره کشور ورود پیدا کنند و این وظیفه اعضای شورای شهر است که به تمامی مسایل ریز و درشت شهر ورود کنند، در سوی دیگر بهتر است نمایندگان مجلس نیز بدون دغدغه فکری تمام فکرشان را برای تصمیمات ملی معطوف کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس با دفاع از عملکرد نمایندگان مجلس نهم، گفت: بسیاری از طرح های مهم کشوری همچون بزرگراه ایران - ارمنستان از سوی نمایندگان مجلس مطرح و با کسب اکثریت آرا تصویب شد، این موضوع نشانگر این است که نمایندگان مجلس تنها به لوایح دولت بسنده نکرده و خود به دنبال طرح پروژه های بزرگ هستند.

وی تبریز را نماد دموکراسی کشور دانست و اظهار کرد: آذربایجان و تبریز همواره در خط مقدم تهاجمات و تجاوز دشمنان قرار داشته اند و زمانی که کشورهای اروپایی درآمد خوبی از چپاول و استثمار کشورهای ضعیف کسب می‌کردند و چشم طمع به ایران دوخته بودند، ستارخان و باقرخان، دو غیورمردی بودند که از آذربایجان برخاستند و به پشتوانه مردمی از این سرزمین حفاظت کردند.

2929

کد N807685

وبگردی