آفتاب
آیت‌الله جنتی در یادواره «پدران آسمانی»:

مردم با ولایتمداری از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند

مردم با ولایتمداری از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند

دبیر شورای نگهبان گفت: مردم با ولایتمداری از ارزش‌های اسلامی در مقابل استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد جنتی پنجشنبه شب در یادواره «پدران آسمانی» در مجتمع امام خمینی(ره) قم، با بیان اینکه شهادت سعادتی است که خداوند متعال نصیب هرکسی نمی‌کند، اظهار داشت: خانواده شهدا بودن هم سعادت بزرگی است که خداوند این افتخار را به هرکسی نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین (ع) علاوه بر اینکه پدر همه امت هستند پدر یتیمان امت هم بودند و بیشتر از دیگران به یتیمان می‌پرداختند، تأکید کرد: در حال حاضر بر سر فرزندان شهید هم باید دست محبت کشید؛ چراکه سیره شیعه بودن ما این واجب را برای ما معین کرده است.

دبیر شورای نگهبان گفت: امروز باید مراقبت از خون شهدا، همگانی شود و مراقبت جدی از این حریم صورت بگیرد؛ چراکه این مسئله می‌تواند ما را با شهدا محشور کند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه امت مسلمان ایران و مسئولان آن باید در حفظ حریم شهدا همتی همگانی بکار گیرند، تصریح کرد: فرزندان شهدا نیز امروز مسئولیتی سنگین دارند؛ چراکه اگر اشتباهی بکنند، در قیامت پدران شان آنان را بازخواست خواهند کرد.

وی ادامه داد: مبادا شهیدی در روز قیامت با فرزندانش اینگونه روبرو شود؛ چراکه شهدا در قیامت مقام شفاعت دارند و این رمزی است که خانواده‌های محترم شهدا باید از آن مراقبت کنند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه امروز شهدا برای همه مسلمانان همچون شمعی هستند که در تاریکی راه را نشان می‌دهند، اظهار داشت: باید امروز یاد شهدا با پاسداری از رهنمودهای آنان زنده بماند، چراکه خون شریف این شهدا بود که اسلام را زنده نگه‌داشته است.

وی افزود: شهدا با اهدای خون خود موجب زنده ماندن اسلام در طول تاریخ معاصر تا زمان ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) شده‌اند. 

کد N807664

وبگردی