آفتاب

واکنش اولاند به کودک آزاری نظامیان فرانسه در آفریقای مرکزی

واکنش اولاند به کودک آزاری نظامیان فرانسه در آفریقای مرکزی

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد مجازات نظامیان این کشور که به سوءاستفاده جنسی از کودکان در آفریقای مرکزی متهم هستند، شدید خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیدپرس، نظامیان فرانسوی مستقر در آفریقای مرکزی کودکان ساکن اردوگاه های پناهجویان را مورد آزار جنسی قرار داده اند. شاهدان عینی با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفتند نظامیان فرانسوی از نیاز شدید خانواده های پناهجو به مواد غذایی سوءاستفاده کرده اند.

بر این اساس نظامیان فرانسوی با دادن آب و مواد غذایی به کودکان، آنها را مورد تجاوز قرار داده اند. این نظامیان دو سال پیش و به بهانه پایان دادن به درگیری های نظامی در آفریقای مرکزی به این کشور گسیل داشته شدند. گفته می شود تجاوز و سوء استفاده جنسی از کودکان بین اواخر سال ۲۰۱۳ و اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی در بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی روی داده است.

پیشتر دولت فرانسه از آغاز تحقیقات در این خصوص خبر داده بود با این حال هنوز توضیحی در مورد این که چرا نتایج این تحقیقات سری نگاه داشته شده، از سوی مقامات این کشور ارائه نشده است.

در پی افشای این رسوایی «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه وعده داد دولتش به شدت با خاطیان برخورد می کند. به گفته وی در صورت اثبات جرم این نظامیان، برخورد با آنها بدون اغماض خواهد بود.

کد N807555

وبگردی