آفتاب
گاردین تشریح کرد:

دلایل عزل و نصب های جدید در عربستان

دلایل عزل و نصب های جدید در عربستان

یک رسانه غربی با اشاره به انتخاب محمد بن سلمان به عنوان جانشین ولیعهد و عادل الجبیر به عنوان وزیر خارجه عربستان به دلایل آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه گاردین با اشاره به تغییرات رخ داده در عربستان آورده است: جنگ قدرت در عربستان طی ساعات گذشته وارد مرحله خطرناکی شده است به طوری که ملک سلمان اقدام به انتخاب محمد بن نایف به عنوان ولیعهد و انتخاب محمد بن سلمان به عنوان جانشین ولیعهد کرد.

این رسانه می نویسد: بن نایف وزیر کشور و فرمانده جنگ  علیه تروریسم طی سالهای گذشته در عربستان بوده است و آنچه می توان از آن فهمید این است که تغییرات با هدف حفظ خاندان  حکومتی از تهدید فزاینده اطراف آنهاست.

گاردین بیان کرد: انتخاب محمد بن سلمان 35 ساله به عنوان جانشین ولیعهد به مثابه پاداشی برای وزیر دفاع در عملیات موسوم به طوفان قاطعیت است.

این رسانه با اشاره به انتخاب عادل الجبیر به عنوان وزیر خارجه عربستان آن را نشانه تلاش سعودی ها برای نزدیک تر شدن به آمریکا به ویژه با توجه به اینکه وی سالها در آمریکا سفیر عربستان بوده و زندگی کرده است، دانست.

گاردین می نویسد: پادشاه 79 ساله به خوبی می داند که دوره حکومتش طولانی نخواهد بود از همین رو خواسته است که قدرت را خیلی سریع به نسل نوه های عبدالعزیز منتقل کند.

کد N807356

وبگردی