آفتاب

انتقاد بصیری پور از لغو دیدار شوراییان با رئیس جمهور

انتقاد بصیری پور از لغو دیدار شوراییان با رئیس جمهور

رئیس شورای عالی استان‌ها از لغو دو سال پیاپی دیدار رئیس جمهور و اعضای شورای عالی استان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا بصیری پور در شانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در خصوص لغو دیدار رئیس جمهور با جامعه شورایی کشور که قرار بود در روز ملی شوراها (نهم اردیبهشت ماه) برگزار شود، گفت: از حدود 45 روز قبل هماهنگی‌هایی در خصوص برگزاری این جلسه انجام شده بود اما متاسفانه این جلسه لغو شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ریاست جمهوری برای بار دوم و در سال دوم این گردهمایی را لغو کرده است. بر همین اساس اعضای شورایی کشور کمی دلگیر شدند. قطعا انتظار است تا در روز شوراها پیام سخنرانی و جلسه‌ای برگزار می‌شد. اما چنین اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: جامعه شورایی کشور در مواقع مختلف موضع خود را بارها در دفاع از دولت مطرح کرده و آمادگی خود را برای کمک به دولت در عرصه اداره مدیریت شهری و روستایی اعلام کرده است.

بصیری‌پور تاکید کرد: رئیس دفتر ریاست جمهوری آقای نهاوندیان اعلام کرده‌اند که به دلیل برخی مشکلات در برنامه‌ریزی‌ها این جلسه لغو شده است و قطعا به زودی جلسه‌ای در جهت جبران این دیدار برگزار خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم ایجاد شورا باوری در میان مسئولین کشور گفت: امیدواریم به شوراها که امروز به 117 هزار عضو شورایی در سراسر کشور رسیده است، توجه ویژه‌ای شود و در میان مسئولین کشور شوراباوری به طور کامل ایجاد شود تا شوراها نیز بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی با اشاره به روز ملی شوراها، به تمامی اعضای شوراها به ویژه اعضای شوراهای اسلامی روستا ها تبریک گفت و افزود: باید به شوراهای روستا که امروز فراموش شده‌اند توجه ویژه‌ای داشته باشیم. بی‌شک این شوراها نقش بسیار موثری در اداره امور روستاهای خود دارند و با نگاه ویژه به آنها می‌توانند بسیاری از مشکلات را در عرصه‌های مختلف حل و فصل نمایند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود به 12 اردیبهشت ماه روز معلم اشاره کرد و گفت: حدود 50 درصد از شوراهای استان و شورای عالی استان از جامعه معلمین کشور هستند که این روز را به این اعضا و همه معلمین کشور تبریک عرض می‌کنیم.

وی همچنین به روز کارگر اشاره کرد و گفت: امروز در کشور گرفتار مشکل اشتغال هستیم و می‌توانیم مشکل را از مباحث اصلی کشور برشمرد. همه مشکلات اقتصادی در گرو تولید داخلی است. تولید داخلی قطعا می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی کمک شایانی به کشور کند و مردم را برای مقابله با همه مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آماده کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خاتمه یادآور شد: از همه مسئولین کشور می‌خواهیم به تولید داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشند و در راستای استهکام تولید داخلی که بی‌شک منشاء اشتغال‌زایی در کشور است گام‌های موثری را بردارند.

انتهای پیام

کد N807302

وبگردی