آفتاب
تقدیر رئیس مجلس از سفیر ازبکستان در پایان دوره خدمتش؛

اشتراکات فرهنگی ایران و ازبکستان بستر مناسبی برای ارتقاء سطح همکاری ها ایجاد کرده است

اشتراکات فرهنگی ایران و ازبکستان بستر مناسبی برای ارتقاء سطح همکاری ها ایجاد کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های سفیر ازبکستان در تهران در راستای توسعه روابط دو کشور، تصریح کرد: باید با همکاری مسئولین و مقامات دو کشور در ارتقاء سطح همکاری‌های دوستانه فیمابین تلاش کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، الهام اکرم‌اف سفیر ازبکستان در تهران در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران عصر روز چهارشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت گفت: پیشینه همکاری های دو کشور در کنار اشتراکات فرهنگی دو ملت بستر مناسبی برای ارتقاء سطح همکاری های دوستانه فیمابین ایجاد کرده است که باید با همکاری مسئولین و مقامات دو کشور از آن ها حداکثر استفاده راه به عمل آورد.

وی با بیان این که معضلاتی مانند تروریسم و مواد مخدر گریبانگیر کشورهای منطقه است گفت: منافع قدرت های جهانی که خود ایجاد کننده این معضلات در منطقه هستند در ادامه این بحران هاست و کشورهای منطقه باید با همکاری یکدیگر در جهت حل این مشکلات و مبارزه با این پدیده شوم همکاری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یقینا کشورهای منطقه با انعقاد قراردادهای دو و چند جانبه امنیتی قادر به غلبه بر مشکلات بوجود آمده بدون وابستگی به غرب هستند.

وی در پایان صحبت‌های خود از تلاش‌ها و فعالیت‌های سفیر ازبکستان در تهران در راستای توسعه روابط دو کشور تشکر و تقدیر کرد.

در ادامه این دیدار، سفیر ازبکستان در تهران با اشاره به همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان دارای توان عظیم و پتانسیل های بالایی برای توسعه و گسترش همکاری های خود در عرصه های مختلف هستند.

وی ادامه داد: دولت و مجلس ازبکستان در سال های گذشته با رد و بدل کردن هیات های عالی با ایران عزم خود را برای توسعه روابط فی مابین نشان داده است.

سفیر ازبکستان در تهران ضمن ابراز خرسندی از دوره ماموریتش در کشورمان خاطر نشان کرد: به طور قطع نمایندگان بعدی دولت ازبکستان نیز تلاش خود را در راستای روابط فیمابین به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام

کد N807275

وبگردی