آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

غضنفرآبادی: برگزاری اعتکاف در کشور نیاز به سازماندهی دارد

غضنفرآبادی: برگزاری اعتکاف در کشور نیاز به سازماندهی دارد

یک عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان این‌که «برگزاری مراسم‌هایی مانند اعتکاف نیاز به سازماندهی دارد»، گفت: دولت موظف است در این‌گونه موارد کمک کند و مجلس هم اگر نیاز به قانون باشد همراهی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «اعتکاف از موضوعات مهم فرهنگی است که طی سال‌های اخیر گسترش بسیار خوبی داشته است»، اظهار کرد: خوشبختانه مردم و جوانان از این امر مهم استقبال خوبی به عمل آورده‌اند و ارزشمندی مراسم اعتکاف بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که «باید حداقل امکانات برای معتکفین در نظر گرفته شود»، گفت: متاسفانه در این زمینه کار سازمان یافته‌ای صورت نگرفته است و در بسیاری از شهرها که این مراسم را برگزار می‌کنند با مشکلاتی روبرو هستند.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به گستردگی کار و با توجه به این‌که یکی از کارهای موثری که می‌تواند در خودسازی جوانان با توجه به تهاجم فرهنگی بسیار شدیدی که علیه جوانان وجود دارد انجام شود،‌ اعتکاف است باید حداقل امکانات برای تحقق بخشیدن به آن وجود داشته باشد و از طرفی باید بتواند موجبات تشویق بیشتر جوانان را فراهم کند.

این عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان این‌که «در این زمینه می‌توان اقدامات بسیار مهمی را انجام داد»، گفت: طی سه روز مراسم اعتکاف مفسرین، اساتید و مربیان اخلاق می‌توانند با حضور در این مراسم به ارتقای معنوی شرایط معنوی حاکم در آن محیط کمک کنند و به نظر می‌رسد اگر تامین هزینه و بودجه صورت گیرد بسیار بیشتر از این‌ها می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با تاکید بر این‌که «ظرفیت‌های بسیار بزرگی در کشور در این زمینه داریم اما از آن بسیار کم استفاده می‌کنیم»، گفت: به نظر می‌رسد این کار نیاز به سازماندهی دارد و نمی‌توان همه مسائل فرهنگی و اخلاقی را بر روی دوش مردم گذاشت، دولت هم موظف است در این زمینه‌ کار کند.

وی تصریح کرد:‌ در مجلس هم برای کارهای فرهنگی باید بودجه گذاشته شود البته اگر نیاز به قانون باشد مجلس همراهی می‌کند.

انتهای پیام

کد N807226

وبگردی