آفتاب
منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا:

اقدام عربستان در ممانعت از ارسال کمک‌های بشر دوستانه به یمن شرم‌آور است

اقدام عربستان در ممانعت از ارسال کمک‌های بشر دوستانه به یمن شرم‌آور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اقدام عربستان در ممانعت از فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه به یمن بسیار شرم‌آور است و مشابه اقدامات رژیم صهیونیستی است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اقدام عربستان سعودی مبنی بر بمباران باند فرودگاه یمن در هنگام فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشر دوستانه به مردم بیگناه یمن، گفت: در حال حاضر کشور یمن در شرایط بسیار حساس و خاصی قرار گرفته و محاصره ظالمانه عربستان باعث به وجود آمدن تلفات انسانی زیادی شده است.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، کودکان و مردم بیگناه یمن علیرغم احتیاج به دارو و غذا، به علت محاصره شدید عربستان از برخورداری از ابتدایی‌ترین امکانات محروم هستند، در چنین شرایطی جمهوری اسلامی در راستای اقدامات انسان دوستانه تلاش کرد که این کمک‌ها را ارسال کند.

وی ادامه داد: ارسال کمک‌ها با هماهنگی‌های لازم انجام گرفت اما متاسفانه کشور سعودی علیرغم هماهنگی‌های قبلی این اقدام بسیار شرم‌آور و تاسف‌برانگیز را انجام داد اقدامی که انسان را یاد کارهای رژیم صهیونیستی می‌اندازد. هیچگاه انتظار نداشتیم که این کار از سوی کشور اسلامی در مواجهه با کشور اسلامی دیگر و مسلمانان انجام شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که بر مبنای تجاوز‌، آدم‌کشی و نسل‌کشی پا گرفته است چنین اقدامات مشابهی انجام داده و مانع کمک‌رسانی به مردم شده بود. انتظاری جز این از رژیم اشغالگر قدس نمی‌رود اما این اقدام از کشور عربستان که نام اسلام را بر خود می‌گذارد و یا هر کشوری که بر مبنای اصول انسانی حرکت می‌کند تاسف‌بار است.

وی با انتقاد از برخوردهای دوگانه مجامع بین‌المللی، گفت: در حال حاضر کشورهای صاحب قدرت دارای اهرم فشار هستند و سازمان‌ها و آژانس‌های بین‌المللی تحت تاثیر آنها کارهایشان را انجام می‌دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رفت که در زمان حمله عربستان به یمن، این کشورها پیش قدم شوند و یا حداقل در این برهه به مردم یمن کمک کنند. این اقدام رخ نداد و حتی در گامی فراتر اقدام عربستان در ممانعت از ارسال کمک‌های انسان دوستانه از سوی جمهوری اسلامی به یمن نیز محکوم نگردید.

انتهای پیام

کد N807157

وبگردی