آفتاب

كشف سلاح هايی با آرم ارتش عربستان در سوريه

كشف سلاح هايی با آرم ارتش عربستان در سوريه

اخبار رسيده از شهر دمشق پايتخت سوريه حاكي از آن است كه بيشتر مناطق جنوبی دمشق و اردوگاه یرموک از تروریست ها پاکسازی شده است.

به گزارش مهر، رسانه هاي خبري سوريه اعلام کردند ارتش این کشور موفق شده برخی مهمات و تسلیحات متعلق به تروریست ها را کشف و ضبط كند که بر روي برخي از این سلاح ها، آرم ارتش عربستان سعودی خورده است.
خبرهای رسیده از دمشق حاکی است که ارتش سوریه پس از عملیات پیچیده نظامی با تروریست های «جبهه النصره» و «داعش» توانست جبهه مقابل را شکست داده و کنترل بيشتر مناطق جنوبی دمشق و اردوگاه یرموک را بازپس گیرد.
در همين حال خبرگزاری عراقي براثا گزارش داد: پس از درگیری های شدید بین گروه های مسلح و نیروهای ارتش سوریه، منطقه یرموک که یکی از مناطق راهبردی در اختيار ترويست ها محسوب می شد، آزاد شده است. به گفته منابع امنیتی اکنون ارتش می تواند کنترل مناطق اطراف را به طور کامل در دست بگیرد.
در همین راستا نیروهای ارتش سوریه شهرک «الزیاره» در حومه شهر «حماه» و واقع در شمال منطقه «سهل الغاب» را آزاد کردند. بر این اسا بازتاب مثبت این عملیات در در هم شکسته شدن محاصره شهرک «فریکه» در حومه جسر الشغور بود که النصره با هدف تصرف آن، این شهرک را محاصره کرده بود.
بنا بر اظهارات منابع میدانی سوریه، آنچه هم اکنون زندگی اهالی اين مناطق را به خطر انداخته، استقرار تک تیراندازان وابسته به گروه‌های مسلح در نقاط مختلف منطقه است که هم تردد اهالی و هم تحرکات نیروهای ارتش سوریه بین شهرک‌ها و روستاهای سهل الغاب و ریف ادلب، به ویژه در مسیر بسنقور-اریحا را غیر ممکن می‌ کند.

 

کد N807138

وبگردی