آفتاب

بازدید صالحی از فعالیت‌های گروه پژوهشی دستگاه‌وری

بازدید صالحی از فعالیت‌های گروه پژوهشی دستگاه‌وری

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ از روند فعالیت‌های گروه پژوهشی دستگاه‌وری(Instrumentation ) مربوط به پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان بازدید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (یسنا)، محمد قنادی رییس پژوهشگاه در ابتدای بازدید در خصوص اهمیت رشته "دستگاه‌ور "در جهان و به خصوص فعالیت‌های صنعتی مطالب مبسوطی بیان کرد و در ادامه، رئیس گروه دستگاه‌وری با ارائه پاورپوینتی از کاربردهای این رشته در صنعت، پزشکی، کشاورزی و ... نکات کاربردی و جالبی مطرح کرد که با استقبال دکتر صالحی و هیات همراه مواجه شد.

در این بازدید تجهیزاتی نظیر سیستم داده‌برداری 8کاناله، سیستم چگالی سنج برخط، سیستم ارتفاع‌سنج، سیستم شبیه‌ساز جریان دوفازی-سه‌جزئی، میکسر تست چگالی‌سنج و انواع پلاستیک سنتیلاتور مورد بازدید قرار گرفت.

شایان ذکر است این گروه پژوهشی در راستای دستور رییس سازمان و با تلاش رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، به صورت گروهی مستقل به نام "دستگاه‌وری" تشکیل شد و در دو سال اخیر فعالیت‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته است. از ویژگی‌های این گروه ساخت دستگاه‌هایی است که توسط کارخانجات مهمی مانند فولاد مبارکه و ... به کار گرفته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N807107

وبگردی