آفتاب

سیسی:‌ اگر من مداخله نمی‌کردم در مصر جنگ داخلی رخ می‌داد

سیسی:‌ اگر من مداخله نمی‌کردم در مصر جنگ داخلی رخ می‌داد

رییس جمهوری مصر در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی زبان تاکید کرد، با مداخله خود جلوی جنگ داخلی در این کشور را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر در مصاحبه‌ای با روزنامه ال‌موندو اسپانیا که امروز (چهارشنبه) همزمان با سفر رسمی‌اش به این کشور منتشر شد ، همچنین وعده داد، انتخابات پارلمانی این کشور که ابتدا قرار بود ماه گذشته میلادی برگزار شود تا پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

وی گفت: من قول می‌دهم انتخابات پارلمانی مصر پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

این اظهارات سیسی در حالی مطرح شدند که قرار بود انتخابات پارلمانی مصر 21 مارس آغاز شده و تا هفتم مه به طول بیانجامد اما پس از آن که دادگاه قانون اساسی مصر حکم داد بخش‌هایی از قانون انتخاباتی این کشور مغایر با قانون اساسی هستند این انتخابات به تعویق افتاد.

این نخستین انتخابات پارلمانی مصر از زمان سرنگون شدن دولت محمد مرسی، رییس جمهور سابق این کشور در سال 2013 به دست عبدالفتاح السیسی است.

السیسی به روزنامه ال‌موندو گفت که با این اقدام جلوی افتادن مصر به ورطه جنگ داخلی را گرفته است.

وی تاکید کرد: من با یک معادله دشوار روبرو شدم؛ نقش من تضمین زندگی و امنیت 90 میلیون مصری بود که با خطر آشوب روبرو بودند. اگر من اجازه می‌دادم که هر اتفاقی بیفتد، آیا این اروپا بود که می‌خواست حقوق مصری ها را پرداخت کند.

وی افزود: درباره من بدون درنظر گرفتن واقعیت موجود قضاوت نکنید. اگر دولت مصر سقوط کند آسیبی وحشتناک متوجه اروپا خواهد شد و منطقه با یک فاجعه روبرو خواهد شد. مصر مثل عراق یا سوریه یا یمن،‌کشورهایی که هرکدام نزدیک به 20 میلیون جمعیت دارند، نیست. ما یک کشور 90 میلیونی هستیم.

سیسی همچنین گفت:‌ من هر کاری که بتوانم برای حمایت از مصری‌ها انجام می دهم. من تلاش دارم دچار وضعیتی نشوم که بابت آن تاسف بخورم.

وی ادامه داد: مصری‌ها می‌توانند اگر بخواهند با سیسی قطع رابطه کنند. اگر من مداخله نکرده بودم در مصر یک جنگ داخلی رخ می‌داد.

در عین حال سیسی از پاسخ به سوالی درباره محمد مرسی، نخستین رییس جمهور منتخب مصر که چند روز پیش به 20 سال زندان محکوم شد، خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N807056

وبگردی