آفتاب

مقامات لهستان یک خبرنگار روس را تهدیدی علیه کشورشان اعلام کردند

مقامات لهستان یک خبرنگار روس را تهدیدی علیه کشورشان اعلام کردند

مقامات لهستان یک خبرنگار روس را که برای یک خبرگزاری حامی کرملین کار می‌کند، متهم به تهدید کردن امنیت ملی کشورشان کرده و تاکید کردند وی باید به کشورش استرداد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی‌که تنش‌ها میان غرب و روسیه بر سر اوکراین افزایش یافته لهستان اکنون یکی از سرسخت‌ترین حامیان تحریم روسیه در قبال بحران اوکراین است.

در حال حاضر پرسش‌های زیادی درباره پرونده لئونید اسویریدوف، خبرنگار خبرگزاری حامی کرملین "روسیا سگودنیا" وجود دارد. چندی پیش آژانس امنیت داخلی لهستان این خبرنگار را خطری برای دولت این کشور اعلام کرد.

وزارت امور خارجه لهستان، همچنین مجوز خبرنگاری وی را لغو کرده و دفتر فرماندار منطقه ورشو نیز تحقیقاتی علیه او را آغاز کرد. امروز (چهارشنبه) مقامات محلی ورشو اعلام کردند با ارزیابی آژانس امنیت داخلی لهستان درباره اسویریدوف که او را یک خطر برای کشور خوانده موافق هستند.

با این حال مقامات لهستان نگفته‌اند که چه سوظن‌هایی درباره این خبرنگار و یا چه مدارکی علیه او دارند و همه جزئیات این پرونده را محرمانه نگاه داشته‌اند.

اسویریدوف در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت که معتقد است او را به جاسوسی متهم کرده‌اند زیرا زمانی که مقامات لهستان او را خطری برای امنیت خود اعلام کردند، برخی افراد را که متهم به جاسوسی برای روسیه شده بودند، دستگیر و مجبور به بازگشت به کشورشان کردند. با این حال او تاکید کرد هرگز برای مسکو جاسوسی نکرده است.

اسویریدوف گفت: اگر مقامات لهستان مدارک واقعی علیه من داشتند مدت‌ها پیش مرا دستگیر کرده و متهم می کردند.

اسویریدوف گفت: آنها هیچ چیز علیه من ندارند زیرا من فعالیت تروریستی، جاسوسی یا اقدام مجرمانه خاصی انجام نداده‌ام.

وی در شهر ورشو زندگی می کند و همچنان مجاز به ارسال برخی گزارش‌ها است اما بدون مجوز دولت لهستان نمی‌تواند اخبار پارلمان یا کنفرانس‌های خبری دولت این کشور را پوشش دهد.

انتهای پیام

کد N807048

وبگردی