آفتاب

لاریجانی: هجمه های دشمنان علیه سوریه به دلیل مقاومت مردم این کشور است

لاریجانی: هجمه های دشمنان علیه سوریه به دلیل مقاومت مردم این کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن سوریه در خط مقدم مقاومت علیه سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در منطقه، هجمه‌های شدیدی را از سوی بدخواهان و دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بر این کشور مظلوم تحمیل کرده است.

به‌گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه با ارتشبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، آقای لاریجانی روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت: علائق و مشترکات متعددی، مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک ساخته و روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف، سازنده و همواره دوستانه و برادرانه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسائل منطقه‌ای و تحولات سوریه گفت: مردم و مسئولان سوریه، مقاومت تاریخی تحسین برانگیزی را در مقابله با تروریست‌های داخلی و خارجی طی 4 سال گذشته از خود نشان داده‌اند.

لاریجانی افزود: قرار گرفتن سوریه در خط مقدم مقاومت علیه سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در منطقه، هجمه‌های شدیدی را از سوی بدخواهان و دشمنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بر این کشور مظلوم تحمیل کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این ارتباط ابراز امیدواری کرد،‌ با تلاش و مقاومت مردم و مسئولان سوریه، حلقه‌های بیشتری از فعالیت‌های تروریستی در این کشور از هم متلاشی شود و سوریه از لوث تروریست‌های تا دندان مسلح پاک گردد.

وی افزود: دامنه تحرکات مخرب تروریست‌ها فقط محدود به چند کشور نبوده و در صورت استمرار انفعال و تغافل کشورهای منطقه، ثبات و آرامش در تمام مناطق به مخاطره خواهد افتاد.

در ادامه این دیدار، ارتشبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریست‌ها در کشورش گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در لحظات استوار در کنار مردم سوریه بوده است‌ و این احساس وظیفه انسانی و اخلاقی مورد تقدیر رهبران و مردم سوریه قرار داشته است.

وی افزود: دستاوردهای خوب در مقابله با پیشروی تروریست‌ها به مناطق مختلف در سوریه بدست آمده است و برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای تشدید مبارزه علیه تروریست‌ها در دستور کار قرار دارد.

وزیر دفاع سوریه همچنین گفت: هجوم تروریست‌ها به خاک سوریه یک طرح آمریکایی- صهیونیستی است که با حمایت و کمک گسترده برخی کشورهای منطقه صورت می‌گیرد و شاهدیم که مجروحان متعلق به اردوگاه‌های تروریست‌های داعش و النصره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درمان می‌شوند.

2929

کد N807040

وبگردی