آفتاب

بررسی همکاری‌های ایران با منطقه کالنینگراد روسیه

بررسی همکاری‌های ایران با منطقه کالنینگراد روسیه

مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو طی سفر یک روزه به استان کالنینگراد به منظور شرکت در نشست «هفتادمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم: دروس تاریخی گذشته و چالش های سیاسی امروز» با استاندار کالنینگراد و چند تن از مقامات این استان نیز ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، استاندار کالنینگراد در این دیدار درباره بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت های دو کشور همسایه به منظور نزدیکی بیشتر و تامین صلح و ثبات در منطقه اظهار داشت که این استان آماده است تا از تجارب ایران در خصوص مقابله با تحریم‌ها استفاده کند.

وی همچنین تاکید کرد: که سیاستمداران غربی بدنبال استحاله وقایع تاریخی جنگ جهانی دوم می‌باشند و این درحالی است که این وقایع در تاریخ ضبط شده است.

وی نیز با اشاره به همکاری‌های استانی ایران با دیگر استان‌های فدراسیون روسیه در زمینه های فرهنگی – اقتصادی – سرمایه گذاری، خواستار توسعه و گسترش این همکاری‌ها با استان کالنینگراد شد و با اشاره به تفاهمنامه میان دو کشور ایران و روسیه درخصوص مبادله دانشجو، از مقامات استان کالنینگراد خواست تا از این قرارداد در جهت تبادلات دانشجو با ایران بهره‌برداری کنند.

سنایی همچنین پیشنهاد کرد تا تجار این استان به منظور آشنایی با ظرفیت ها و پیشرفت‌های صنعتی ایران به ایران سفر کنند که استاندار ضمن استقبال از این پیشنهاد تاکید کرد که در صورت مناسب بودن زمان این سفر، وی نیز هیئت را همراهی خواهد کرد.

وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری استان مذکور نیز در این دیدار گفت: استان کالنینگراد آمادگی دارد در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعت نساجی، کنسرو سازی، کشتی سازی و تولید قطعات در زمینه نفت و گاز با ایران همکاری کند . این استان در حال حاضر سالانه 24 تا 26 میلیون دلار واردات خشکبار از ایران دارد که این رقم با توجه به ظرفیت و پتانسیل های دو طرف بسیار ناچیز است.

انتهای پیام

کد N807039

وبگردی