آفتاب

ساکاشویلی: جمهوری آذربایجان از برخی کشورهای اروپایی لیبرال‌تر است

ساکاشویلی: جمهوری آذربایجان از برخی کشورهای اروپایی لیبرال‌تر است

رئیس جمهور سابق گرجستان که برای شرکت در سومین اجلاس جوامع جهانی مشترک به باکو سفر کرده امروز (چهارشنبه) اظهار کرد، جمهوری آذربایجان از برخی کشورهای اروپایی لیبرال تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از خبرگزاری آذربایجان، میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری سابق گرجستان که به منظور شرکت در سومین اجلاس جوامع جهانی مشترک به باکو سفر کرده امروز (چهارشنبه) در جریان نشستی با موضوع "اتحادیه اروپا و سیاست همسایگی" گفت: برنامه مشارکت اتحادیه اروپا نشان‌دهنده واکنش این اتحادیه به اتفاقاتی است که در سال 2008 در گرجستان افتادند.

ساکاشویلی تاکید کرد: بسیاری فکر می‌کردند که جنگ سال 2008 گرجستان یک جنگ محلی است اما افرادی که از ذهن راهبردی‌تر برخوردار بودند درک کردند که نظم جهانی تغییر پیدا کرده و آنچه که مهم است ایجاد شراکت است. در این نوع شراکت کشورها با هم تفاوتهای زیادی دارند و در عین حال جنبه‌های مشترکی نیز وجود دارد.

وی همچنین افزود: من تحت تاثیر تغییرات اخیر در جمهوری آذربایجان قرار گرفتم. بعضی از قدرت‌ها رویکرد استاندارد دوگانه را در قبال جمهوری آذربایجان در پیش گرفتند و مدعی هستند که در این کشور حقوق بشر نقض می‌شود.

رئیس جمهوری سابق گرجستان همچنین گفت: گرجستان و اوکراین مسائل مشترکی دارند که یکی از آنها پدیده روسیه است.

وی خاطرنشان کرد: مساله مشترک دیگر فساد است ما باید در هر جایی تلاش‌های ضد فساد را ادامه دهیم. فساد دشمن اصلی ماست. بعضی از مردم در اوکراین به جایی رسیده اند که دیگر قبول ندارند نهادهای دولتی ممکن است برای دفاع از همه شهروندان ایجاد شوند.

ساکاشویلی همچنین گفت، جمهوری آذربایجان راه درست را انتخاب کرده و لیبرال‌تر از برخی کشورهای اروپایی است.

انتهای پیام

کد N807027

وبگردی