آفتاب
هاشمی رفسنجانی مطرح کرد؛

توسعه حمل‌ونقل هوایی به زودی در دستورکار مجمع قرار می گیرد

توسعه حمل‌ونقل هوایی به زودی در دستورکار مجمع قرار می گیرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،گفت: توسعه حمل‌ونقل هوانوردی و غیر نظامی و فرودگاه‌ها و موارد مربوط به آن در برنامه ششم به زودی در دستور کار مجمع قرار خواهد کرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور، توجه به توسعه و گسترش خدمت‌رسانی را حق مردم دانست و گفت: از لحاظ قوانین بین‌‌المللی و هواپیمایی و همچنین دیدگاه مسافران ورودی به هر کشور، فرودگاه‌ها و هواپیماها، پیشانی آن کشور برای ارزیابی شرایط و جایگاه جهانی آن هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأمین ایمنی و رشد پروازها را علاوه بر تأثیرات روانی و اجتماعی، موجب تعمیق امنیت سیاسی هر کشور خواند و گفت: در شرایطی که دنبا برای رشد و توسعه حمل‌ونقل، از جمله توسعه فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی، برنامه‌ریزی می‌کند، تدوین سیاست‌های کلی و به تبع آن قوانین اجرایی برای توسعه حمل‌ونقل هوانوردی و غیر نظامی و فرودگاه‌ها ضروری است که مجمع به زودی موارد مربوط به آن در برنامه ششم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به جغرافیای ایران که چهار راه ارتباطی ایران با اقصی نقاط جهان است، گفت: می‌توانیم با تأمین شرایط بین‌المللی، از فضای کشور در جهت رونق اقتصادی و تجاری استفاده کنیم که با ایجاد تسهیلات لازم برای افزایش ظرفیت و ترافیک حمل ونقل هوایی، می‌توانیم سهم خود را در بازار منطقه‌ای و جهانی افزایش دهیم.

در آغاز این دیدار آقایان مهندس مه‌آبادی، باقریان، اکرمیان، مومنی‌رخ و عابدزاده، به عنوان مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور گزارشی از اوضاع، شرایط، برنامه‌ها و فعالیت‌های این شرکت ارائه و بر ضرورت ایجاد زمینه‌ها در جهت هماهنگی هر چه بیشتر تمامی سازمان‌ها و نهادهای نظامی و غیرنظامی برای وصول به اهداف توسعه حمل‌ونقل هوایی و خدمت‌رسانی به مردم تأکید کردند.

کد N806991

وبگردی