آفتاب

ریاض، میزبان سران عرب

ریاض، میزبان سران عرب

تسنیم نوشت:

مقامات کشورهای عربی قصد دارند پیش از نشست سران عرب با رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید، در شهر ریاض پایتخت عربستان گردهم آیند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، صباح خالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه دولت کویت اعلام کرد، سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس قرار است در هفته آینده در نشست سران عربی در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی گردهم آیند و درباره موضوع گفت وگوی مشترک خود با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که قرار است در ماه می در کمپ دیوید برگزار شود، مشورت کنند.

کاخ سفید چندی قبل هم در همین ماه جاری میلادی اعلام کرده بود، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در 13 ماه می با سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در کمپ دیوید ایالت مریلند دیدار و گفت وگو کند.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه کویت در گفت وگوی مطبوعاتی با خبرنگاران در جلسه گفت‌وگو که در حاشیه فعالیت های دوره دوازدهم هم اندیشی رسانه های عربی سخن می گفت، افزود: نشست مشورتی سران عرب کشورهای حوزه خلیج فارس قرار است در هفته آینده در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود.

خبرگزاری کویت به نقل از وزیر امور خارجه کویت افزود: قرار است شهر ریاض پایتخت عربستان در 5 ماه می آینده و پیش از نشست سران عرب با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا محل نشست سران عرب باشد.

وی افزود: البته قرار است پیش از این نشست سران عربی نشست دیگری در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج هم برگزار شود، در این نشست قرار است موضوعاتی که ممکن است در نشست سران عرب با باراک اوباما مطرح شود، مورد بررسی قرار گیرد.

شیخ صباح همچنین با اشاره به توافق ایران و 1+5 درباره موضوع هسته ای ایران گفت: اکنون که این توافق قرار است بین ایران و گروه 1+5 برقرار شود، باید به دیده مثبت به آن بنگریم و باید به این نتیجه برسیم که این توافق به نفع منطقه و آرامش آن خواهد بود.

5252

کد N806986

وبگردی