آفتاب

افزایش بودجه نظامی فرانسه به بهانه مقابله با تهدیدات امنیتی

افزایش بودجه نظامی فرانسه به بهانه مقابله با تهدیدات امنیتی

رئیس جمهور فرانسه پس از اتمام جلسه دفاعی که امروز در پاریس تشکیل شد از افزایش بودجه نظامی کشورش برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتز، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز اعلام کرد که بودجه نظامی کشورش را طی ۴ سال آینده به میزان ۳.۸ میلیارد یورو افزایش خواهد داد. وی هدف از این اقدام را افزایش توان ارتش در مبارزه با مشکلات داخلی و جهانی به ویژه در مناطقی مثل آفریقا و خاورمیانه توصیف کرد.

وی مدعی شد که امنیت، حفاظت و استقلال اصولی نیستند که بتوان سر آنها معامله کرد.

تصمیم امروز اولاند مانع از حذف بخشی از ۳۴ هزار فرصت شغلی می شود که در صورت ثابت ماندن بودجه نظامی فرانسه در رقم فعلی ۳۱.۴ میلیارد یورو از دست می رفت. دولت پاریس پیشتر اعلام کرده بود که سطح بودجه دفاعی خود را تغییر نخواهد داد.

البته، بنابر اظهارات جدید اولاند، بودجه پایه وزارت دفاع فرانسه برای سال ۲۰۱۵ در همان رقم ۳۱.۴ میلیارد یورو باقی خواهد ماند و مبلغ ۳.۸ میلیارد یورو اضافی صرف عملیات های خارجی و خرید تجهیزات نظامی بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ میلادی می شود.

علاوه بر این، فرانس پرس از تصمیم اولاند به حفظ واحدهای گشت ویژه ای خبر داد که با ۷ هزار پرسنل، مسؤول تامین امنیت ملی فرانسه هستند. این واحد گشت ویژه به دنبال حادثه کشتار اعضای مجله «شارلی ابدو» تاسیس شد.

کد N806912

وبگردی