آفتاب

کمک‌های الجزایر برای زلزله‌زدگان نپال

کمک‌های الجزایر برای زلزله‌زدگان نپال

در پی زلزله 8 / 7 ریشتری نپال که خسارت جانی و مالی هنگفتی بر جای گذاشت، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر درصدد ارسال کمک‌های فوری به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال زلزله وحشتناک در کشور نپال که تلفات جانی و مالی قابل توجهی بر جای گذاشت، دولت الجزایر مبلغ یک میلیون دلار برای امور فوریتی در نپال اختصاص داد و علاوه بر آن، تجهیزات امدادی شامل 200 چادر، 5000 پتو، موادغذایی و دارو را به آنها اهدا کرده و همچنین گروهی شامل 70 امدادگر را به همراه تجهیزات و سه نیروی محافظ راهی نپال می‌کند.

روز شنبه ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت) در عمق ۸۰ کیلومتری زمین واقع در ۸۰ کیلومتری شمال غربی کاتماندو، پایتخت نپال زمین چنان تکان سنگینی خورد که گویی یک شهاب آسمانی به ضخامت ۱۵۰ متر با آن برخورد کرده باشد.

یک منطقه سخت صخره‌ای به مساحت حدود 7000 کیلومتر مربع در اعماق زمین، در فاصله سی ثانیه سه متر بر صفحات سنگی زیر خود جا به جا شد. این جابجایی زمین را تا هزاران کیلومتر آن سوتر لرزاند و در شعاعی به طول ۳۰۰ کیلومتر خرابی‌های بسیاری به بار آورد.

در پی آن پوسته زمین در این منطقه کمی به سمت جنوب رانش کرد، به گونه‌ای که کاتماندو اینک نسبت به پیش از زلزله سه متر به سمت جنوب لغزیده است و در واقع می‌توان گفت پایتخت نپال بر اثر زمین‌ لرزه ۳ متر جا به جا شده است.

شمار قربانیان این حادثه طبیعی از 5000 تن فراتر رفته است و گروه‌های امدادی از روند کند ارسال تجهیزات و امکانات شکایت دارند. از آنجایی که این زلزله در اعماق نه چندان زیاد روی داده، خسارات زیادی به بار آورده است و تلفات آن طبق پیش‌بینی مقام‌های نپال به 10 هزار تن می‌رسد.

نپال که ۲۸ میلیون تن جمعیت دارد، یکی از فقیرترین کشورهای جنوب آسیا به شمار می‌رود و اقتصاد آن نیز تقریبا به‌طور کامل به صنعت گردشگری وابسته است. زمین‌ لزره‌ ۲۵ آوریل در نپال، به میراث فرهنگی و آثار معنوی این کشور ضربه‌ای سنگین زد.

انتهای پیام

کد N806904

وبگردی