آفتاب

رحیم‌پور: شرایط جدید، توسعه همکاری‌های ایران و روسیه را اجتناب‌ناپذیر کرده است

رحیم‌پور: شرایط جدید، توسعه همکاری‌های ایران و روسیه را اجتناب‌ناپذیر کرده است

ایگور مورگلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که به کشورمان سفر کرده با ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار طرفین موضوعات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قراردادند و در پایان دیدار سند برنامه سه ساله همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به امضا رسید.

در چارچوب این برنامه همکاری ، دوکشور به طور منظم در سطوح مختلف درباره موضوعات دوجانبه و چند جانبه رایزنی خواهند نمود .

بر اساس برنامه همکاری مزبور طرفین با تشکیل نشست مشورتی سیاست خارجی به ریاست وزرای امورخارجه دو کشور موافقت نموده و وزراء و معاونین آنها نشستهای منظمی به تناوب در تهران و مسکو برگزار و مهمترین موضوعات روابط دوجانبه را مورد بررسی و پیگیری قرار داده و دستور کار نشست‌های بعدی را فراهم خواهند نمود.

معاون آسیا واقیانوسیه کشورمان نیز در پایان این دیدار ضمن ارزیابی مثبت از رایزنی‌های به عمل آمده با معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: شرایط جدید منطقه و جهان ، توسعه همکاریهای ایران و روسیه را اجتناب ناپذیر نموده ، لذا دو کشور تلاش دارند حوزه همکاریها را درعرصه های مختلف گسترش دهند و در این جهت امضای سند برنامه همکاری وزارتخانه های دو کشور حائز اهمیت می‌باشد.

انتهای پیام

کد N806826

وبگردی