آفتاب

درخواست برای بازداشت 25 کویتی به اتهام توئیت‌های اهانت آمیز علیه عربستان

درخواست برای بازداشت 25 کویتی به اتهام توئیت‌های اهانت آمیز علیه عربستان

سفارت عربستان در کویت در پیامی به وزارت خارجه کویت خواستار دستگیری و محاکمه 25 کویتی شد که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی مبنی بر اهانت به شخص پادشاه پیشین عربستان و نیز انتقاد از عملیات طوفان قاطع را منتشر کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، منابعی اعلام کردند، سفارت عربستان در کویت در پیام خود به وزارت خارجه کویت ضمن درخواست برای محاکمه این 25 تن نوشت: این افراد در 94 روز در سه موضوع مختلف از جمله اهانت به عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان، انتقاد از نقش این کشور در عملیات طوفان قاطع و همچنین در اعتراض به تبعید سعد العجمی، شهروند عربستانی که تابعیت کویتی‌اش لغو و به عربستان تبعید شد، در شبکه‌های اجتماعی مختلف پیام‌هایی را منتشر کرده بودند.

این منابع اظهار داشتند: متهمان از نظر بازه زمانی انتشار پیام‌ها و موضوع آن‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول 10 نفر بودند که در روزهای عزای عمومی برای درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان در شبکه‌های اجتماعی به فحاشی نسبت وی دست زدند که در آن دوره زمانی از آنها چشم پوشی شد.

دسته دوم هشت کویتی بودند که متهم به اهانت به عربستان هستند. آنان به موضوع درگیری حوثی‌ها و طرفداران علی عبدالله صالح با منصور هادی و همچنین درخواست‌ هادی از عربستان برای دخالت نظامی و آغاز حملات هوایی طوفان قاطع پرداختند.

دسته سوم هفت کویتی بودند که در توییتر در واکنش به تبعید سعد العجمی شهروند عربستانی به این کشور و لغو تابعیت کویتی وی به رژیم آل سعود اهانت کرده بودند.

منابع مذکور اعلام کردند: مجموع کل اهانت کننده به عربستان بیش از عدد اعلامی است چرا که پیشتر توئیت‌های اهانت آمیز با نام مستعار منتشر شده و برای سفارت عربستان کشف هویت واقعی منتشر کنندگان آن‌ دشوار است.

یکشنبه گذشته هم روزنامه الحیاة نوشت: سفارت عربستان در کویت در یادداشتی به وزارت خارجه کویت، تحقیقات درباره اهانت‌های مکرر عبدالحمید دشتی، عضو پارلمان کویت را خواستار شد.

دشتی هفته گذشته در شبکه تلویزیونی "المنار" وابسته به حزب الله لبنان از سیاست‌های عربستان به شدت انتقاد و دخالت این کشور در یمن را محکوم کرد.

وی معتقد است که عملیات طوفان قاطع به رهبری عربستان کل کشورهای حوزه خلیج فارس را نابود خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N806802

وبگردی