آفتاب

تأکید استاندار ایلام بر تهیه نقشه برای مدیریت منابع آب

تأکید استاندار ایلام بر تهیه نقشه برای مدیریت منابع آب

استاندار ایلام بر تهیه‌ی نقشه برای مدیریت منابع آب تأکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری «محمدرضا مروارید» در نشست مشترک شورای مدیریت بحران و کارگروه مقابله با ریزگردها در استان اظهار کرد: هزینه‌های بسیار گزافی برای تأمین آب در مناطق شهری و روستایی استان انجام می‌شود که به علت فرسودگی شبکه‌های انتقال و رعایت نکردن الگوی مصرف بخش قابل‌توجهی از این نعمت خدادادی هدر می‌رود.

وی با بیان این‌که بدون شک مهم‌ترین معضل منطقه‌ی خاورمیانه در آینده نزدیک کمبود منابع آبی است که باید در سطح ملی و استانی برای حفظ ذخایر ملی در این حوزه برنامه‌ریزی شود، بر لزوم شناسایی مناطق بحرانی و تهیه‌ی نقشه برای مدیریت منابع آب و ارائه‌ی راهکارهای کارشناسی را از مواردی عنوان کرد که در برنامه‌ریزی دستگاه‌ها باید رعایت شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به نزدیک شدن فصل گرما اشاره و خاطرنشان کرد: میزان هدررفت آب در مناطق شهری و روستایی استان برای تأمین نیاز و مصرف 42 هزار خانوار کافی است و همه‌ی دستگاه‌ها باید ضمن هماهنگی کامل آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی به‌ویژه در زمینهٔ جلوگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان داشته باشند.

مروارید گفت: مقابله با بحران‌ها با اعتبارهای استانی امکان‌پذیر نیست و همه‌ی ارگان‌های مسئول باید با تدوین و ارائه طرح‌های کارشناسی زمینه جذب اعتبارهای ملی را در این حوزه فراهم کنند.

بر اساس این گزارش، «احمد کرمی»، مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود در حوزه‌ی مدیریت بحران را در بازه‌ی زمانی مشخص به این ستاد ارائه داده و تکالیف و وظایف خود را به بهترین شیوه ممکن انجام دهند.

کرمی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه رسانه‌ها برای آگاه‌سازی هر چه بیشتر مردم از خطرهای پیش‌رو در حوزه مدیریت بحران ضروری است.

انتهای پیام

کد N806786

وبگردی