آفتاب

افزایش 4 میلیارد یورویی بودجه دفاعی فرانسه

افزایش 4 میلیارد یورویی بودجه دفاعی فرانسه

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) از افزایش چهار میلیارد یورویی بودجه دفاعی کشورش طی چهار سال آتی در واکنش به تهدید افراطگرایی پس از حملات تروریستی در پاریس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که گشت‌زنی‌ در مناطق حساس سراسر کشورش پس از حملات تروریستی ژانویه به شدت افزایش یافته و احتمالا به اقدامی دائمی تبدیل می‌شود. حدود 7000 نیرو برای تامین امنیت داخلی فرانسه مستقر شده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که حدود چهار ماه از حملات سه‌روزه تروریست‌های افراطی در مناطق مختلف پاریس می‌گذرد؛ حملاتی که 17 کشته بر جای گذاشت و همسایگان فرانسه را در حالت آماده‌باش قرار داد.

رئیس‌جمهوری فرانسه پس از نشست با شورای دفاعی گفت که برای تضمین امنیت داخلی و امنیت نیروهای ارتش فرانسه که هم‌اکنون در عملیات‌های خارجی از جمله منطقه ساحل و یا جمهوری آفریقای مرکزی مشارکت دارند، تصمیماتی اتخاذ شده است.

اولاند در جمع خبرنگاران در پاریس گفت: ما وظیفه داریم تا از کسانی که ممکن است هدف تهدیدات قرار بگیرند، دفاع کنیم. اما همچنین باید امنیت خودمان را نیز تضمین کنیم.

انتهای پیام

کد N806775

وبگردی