آفتاب
در دو نامه‌ به شورای امنیت و سازمان ملل؛

نماینده رژیم صهیونیستی: برای دفاع از خودمان از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم

نماینده رژیم صهیونیستی: برای دفاع از خودمان از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با ارسال دو نامه‌ به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل هیچ‌گونه حملاتی را از سوی سوریه نپذیرفته و از "حق خود برای دفاع" از مردمش نمی‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، ران پروسور، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: من این نامه را برای شما ارسال کرده‌ام تا شما را از رخدادهای نگران‌کننده‌ای که شب یکشنبه در منطقه ما رخ داد آگاه کنم طوری که چهار "تروریست" که از سوریه آمده بودند به داخل اراضی ما وارد شدند و سعی داشتند بمب‌هایی را در جولان کار بگذارند. اما از خوش‌شانسی ما ارتش اسرائیل این عملیات را ناکام گذاشت عملیاتی که می‌توانست موجب بر هم زدن بیشتر ثبات در منطقه شود.

وی در نامه خود به رئیس شورای امنیت، با طرح این ادعا که دولت سوریه مسوول تمامی حملات است گفت: دمشق در ماه‌های اخیر به "تروریست‌ها" اجازه داده تا از خاکش به عنوان پایگاهی برای کاشتن بمب در مسیرها، شلیک موشک‌ها به اسرائیل و آتش گشودن به روی نیروهای ارتش استفاده کنند.

پروسور افزود: من بارها نسبت به تهدید روزافزون در جبهه شمالی هشدار دادم و گفتم که چگونه حزب‌الله به طور آشکار در ارتفاعات جولان به فعالیت پرداخته و خود را برای جنگ سخت با اسرائیل آماده می‌کند.

وی گفت: خطری که منطقه ما را تهدید می‌کند بسیار جدی است و اسرائیل هیچ‌گونه حملاتی را نمی‌پذیرد و از حق خود در دفاع از مردمش و اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از آنها استفاده می‌کند.

نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفت: شورای امنیت باید فوراً این حمله را محکوم کند و از دولت سوریه بخواهد به تعهداتش در عمل به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

وی با بیان اینکه نامه‌ای مشابه را برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده، از رئیس شورای امنیت خواست تا این نامه را به عنوان سندی رسمی در اختیار اعضای این شورا بگذارد.

اخیراً ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که چهار فرد مسلح را در مرزهای جولان اشغالی و در حالی که مشغول بمب‌گذاری علیه نیروهای اسرائیلی بودند هدف قرار داده بود.

همچنین پس از حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های ارتش سوریه و حزب‌الله در منطقه القلمون، روز سه‌شنبه منابع صهیونیستی از شلیک چند خمپاره و راکت موشکی به شهرک صهیونیست‌نشین "عین زیفون" در بلندی‌های اشغالی جولان خبر دادند.

انتهای پیام

کد N806732

وبگردی