آفتاب

ایران یک خط کشتیرانی مستقیم به سوریه راه اندازی می کند

ایران یک خط کشتیرانی مستقیم به سوریه راه اندازی می کند

واحدمرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، رسانه های ایرانی روز چهارشنبه اعلام کردند ایران قصد دارد یک خط کشتیرانی مستقیم با سوریه به منظور افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور راه اندازی کند.
تهران اصلی ترین حامی رژیم بشار اسد در منطقه محسوب می شود که از چهار سال پیش با مخالفان در جنگ است.
ایران از نیروهای سوری حمایت نظامی می کند، اما استقرار نیروهای خود را در سوریه تکذیب می کند. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه چندی پیش در شبکه دوی تلویزیون فرانسه اعلام کرد : « فرماندهان و نیروهای نظامی، طبق همکاری هایی که از گذشته بین دو کشور وجود داشته است، در رفت و آمد هستند. این، کاملا با شرکت در جنگ متفاوت است.»
جمهوری اسلامی ایران همچنین مهمترین کمک کننده مالی به سوریه به شمار می رود که اقتصاد آن تحت تحریم های بین المللی قرار گرفته است.
تهران در سال 2013 سه خط اعتباری، در مجموع به مبلغ هفت میلیارد و 600 میلیون دلار برای دمشق اختصاص داد.
علی کاظمینی، رایزن اقتصادی سفارت ایران در دمشق به هیأت سوری که به تهران سفر کرده اند، گفت : « یک خط کشتیرانی مستقیم می تواند به افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور، که در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار است، کمک کند.»
بنا بر اعلام رسانه ها، حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در دیدار با ژنرال فهد الفریج، همتای سوری خود در تهران، بر حمایت کشورش از سوریه تأکید کرد و گفت : « ایران تا نابودی ریشه های تومور سرطانی تروریسم و خشونت، در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود.»
تهران همه گروههای مخالف رژیم سوریه را تروریست می خواند و کشورهای غربی، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه را به حمایت از آنها به منظور سرنگونی بشار اسد، متهم می کند.
وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار، خواستار « تقویت همکاری دو کشور در زمینه دفاعی » شد.
سفر وزیر دفاع سوریه به تهران در شرایطی صورت گرفته است که ارتش سوریه به تازگی در برابر مخالفان در شمال و جنوب این کشور متحمل شکست های نظامی شده است. رژیم سوریه این پیروزی مخالفان را « تبلیغات رسانه ای » می خواند.

4949

کد N806682

وبگردی