آفتاب
سناتور ساندرز نامزد انتخابات آمریکا می شود؛

اولین رقیب هم حزبی کلینتون از راه رسید

اولین رقیب هم حزبی کلینتون از راه رسید

سناتور «برنی ساندرز» قصد دارد فردا پنجشنبه نامزدی خود را برای شرکت در رقایت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مریکا اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سناتور برنی ساندرز قصد دارد از حرب دموکرات نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ شود. 

بر همین اساس قرار است وی فردا پنجشنبه با صدور بیانیه ای نامزدی خود در این رقابت ها ار اعلام کند. 

بدین ترتیب تعداد افرادی که از حرب دموکرات برای این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند به دو نفر می رسد. پیشتر «هیلاری کلینتون» بانوی اول اسبق و وزیر خارجه سابق آمریکا، نامزدی خود را برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود. 

ساندرز خود را یک دموکرات سوسیالیست می نامد اما برخی معتقدند که وی لیبرال بوده و بهتر است او را یک چهره مستقل دانست. وی سناتور ایالت ورمونت در سنای ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۰۷ به‌عضویت سنا درآمد. وی در زمرهٔ سناتورهای گروه اول است که تنها دو سال در سنا حضور دارند و در انتخابات بعدی نیز مجدداً می‌توانند شرکت کنند و تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ در این مجلس خواهد بود.

ساندرز در سال گذشته در اظهار نظری ضمن درخواست از ریاض برای اعزام نیرو به منظور جنگ با گروه تروریستی داعش گفت، مردم کشورش از منطقه خاورمیانه و به ویژه عربستان سعودی خسته و منزجر شده‌اند.

کد N806575

وبگردی